کتاب‌های «روابط در لبه پرتگاه: بقای روابط در بحران کرونا» و «مغز، شناخت و رفتار» از تازه‌های نشر انتشارات ارجمند هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان کتاب‌های جدیدی در انتشارات ارجمند منتشرشدند. در اینجا به این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

«روابط در لبه پرتگاه: بقای روابط در بحران کرونا»

کتاب‌های جدیدی که در انتشارات ارجمند منتشرشدند

کتاب «روابط در لبه پرتگاه: بقای روابط در بحران کرونا» اثر استفانی رگان با ترجمه ابوذر گل‌ورز و راضیه طاهری منتشر شد. این اثر در دوران پاندمی کرونا به رشته تحریر درآمد و به مخاطبانش آموزش می‌دهد که هنگام اوقات استرس‏ زا و پرتنش، یک زوج رویکرد جرئت‌مندانه و فعالانه‌ای را به زندگی داشته باشند تا رابطه آنها تقویت شود و به رشدشان ادامه دهند و حتی روابطشان عمیق‌تر شود.

استفانی رگان، روانشناس بالینی و متخصص رابطه، که به‌واسطۀ توصیه‌های عملی‌اش در رسانه‌های ایرلند شناخته می‌شود، به ما نشان می‌دهد که چگونه از فرصت بحران به بهترین شکل بهره ببریم. وی همچنین توصیه‌های ساده و قابل‌فهمی را برای ساخت یک رابطۀ موفق پیشنهاد می‌کند، رابطه‌ای که با تفریح و سرگرمی تغذیه می‌شود.

کتاب «مغز، شناخت و رفتار»

کتاب‌های جدیدی که در انتشارات ارجمند منتشرشدند

کتاب «مغز، شناخت و رفتار» مجموعه پنجم سمینار‌های ادواری بیمارستان روزبه اثر حبیب الله قاسم‌زاده منتشر شد. از جمله مواردی که در کتاب به آن‌ها پرداخته شده می‌توان به گیتی به مثابه یک سامانۀ هوشمندِ خودسامان، نگاهی بر فاز‌های معنادار در ایده‌زایی خلّاق، تاب‌آوری مغز در روند سالمندی، سخن و ساختار کلام درونی بحثی درباره نجوای درون، سرایت رفتار، خودکارآمدی درد، خود در نظریّه‌ها و نقش آن در درمانگری‌های روان‌شناختی اشاره کرد.

کتاب «کار کارکرد‌های اجرایی برای نوجوانان کمک به بهبود برنامه‌ریزی، هدفمندی، سازمان‌دهی»

کتاب‌های جدیدی که در انتشارات ارجمند منتشرشدند

کتاب «کار کارکرد‌های اجرایی برای نوجوانان کمک به بهبود برنامه‌ریزی، هدفمندی، سازمان‌دهی» اثر شارون هانسن با ترجمه محمدعلی خالق پور و محمدرضا تقی‌زاده شیرازی منتشر شد. کتاب به‌گونه‌ای طراحی شده  که مهارت‌های لازم برای سازمان‌دهی، برقراری ارتباط مؤثر، حفظ و نگه‌داری اطلاعات و عملکرد مناسب در مدرسه و زندگی روزمره در اختیار نوجوانان قرار می‌گیرد، همچنین با استفاده از رویکرد شناختی-رفتاری، فعالیت‌های اثربخشی را ارائه می‌دهد که به نوجوانان برای درک بهتر و مدیریت اختلالشان کمک می‌کند.

در این اثر برای هریک از ده زمینۀ اصلی کارکرد‌های اجرایی، سه فصل در نظر گرفته شده است که با زبانی ساده و سرگرم‌کننده، می‌تواند نوجوانان را جذب کند، در آنان نیروی لازم را برای حرکت و تغییر مثبت به‌وجود آورد. درنهایت توجه، تمرکز، حافظه، مدیریت احساسات، خودآگاهی، نظم، برنامه‌ریزی و انعطاف‌پذیری فکری را در آنان بهبود می‌بخشد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار