«دیوان یاورهمدانی» همزمان با روز قلم امسال در انجمن قلم ایران منتشر و روانه بازار نشر شد.

بابک نیک طلب، شاعر کودک و نوجوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار کتاب پدرش گفت: دیوان پدرم، احمد نیک طلب منخلص به «یاور همدانی» در انجمن قلم ایران همزمان با روز قلم منتشر و روانه بازار نشر شد. گردآوری شعرهایش را انجام ندادم انجمن قلم ایران دیوان پدرم را در قالب «مجموعه پیشکسوتان ادبیات معاصر» منتشر کرد.


بیشتربخوانید


وی افزود: در «دیوان یاور همدانی» سروده‌های پدرم در قالب‌های گوناگون غزل، قصیده، چهارپاره، مثنوی، ترکیب بند، رباعی، دوبیتی و بومی سروده هایش به لهجه همدانی دیده می‌شود. وی دوم اردیبهشت ماه ۱۳۱۳ در محله چمن امامزاده یحیی متولد شد. سرودن شعرش را از سیزده سالگی آغاز کرد و از سال ۱۳۳۳ آثارش در روزنامه‌ها و کتاب‌ها منتشر می‌شود.

این شاعر کودک و نوجوان ادامه داد: پدرم در انجمن‌های ادبی همدان و تهران حضور داشت. سال‌ها دبیر انجمن ادبی حافظ بود. علاوه بر کار‌های تحقیقاتی و تصحیح دیوان شاعران از جمله رضی الدین آرتیمانی ورفیق اصفهانی و چاپ چند دفتر از برگزیده آثارش مجموعه آثارش را با عنوان «سایه سار الوند» در سال ۸۳ منتشر کرد. سرانجام سیزده اسفند ۹۸ در تهران درگذشت. از جمله آثار پدرم می‌توان به شعر زیر اشاره کرد،

«چو گل آید به گلشن در بهاران
چو گردد لاله زاران، ژاله باران

زِ یاری یاد کن یارا، زِ یاور
که یاد ما خوشا درجمع یاران»

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار