وزرای امور خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در تماسی تلفنی درباره اقدامات لازم برای رسیدگی به حادثه نفتکش این رژیم در دریای عمان گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونایتد نیوز ایندیا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز شنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی درباره حادثه نفتکش صهیونیستی «ام تی مرسر استریت» که در دریای عمان هدف قرار گرفت، گفتگو کردند.

دو طرف توافق کردند که با انگلیس، رومانی و سایر شرکای بین المللی برای بررسی و تحقیق درباره این حادثه همکاری کنند.

لاپید روز جمعه با دومینیک راب، همتای انگلیسی خود تماس گرفت و درباره حمله به این نفتکش تبادل نظر کردند. در این گفتگو او عنوان کرد که یکی از سرنشینان این نفتکش، شهروند انگلیس بوده و بنابراین انگلیس نیز باید اقداماتی را در این خصوص انجام دهد.

 شرکت کشتیرانی صهیونیستی «زودیاک ماریتیم» که یکی از نفتکش‌های تحت اداره آن به نام «ام تی مرسر استریت» روز سه شنبه در نزدیکی سواحل عمان هدف قرار گرفت، در بیانیه‌ای مدعی کشته شدن ۲ خدمه خود شد. این حادثه در اواخر شامگاه پنجشنبه و در شمال شرقی جزیره «مصیره» عمان روی داده است. این جزیره در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مسقط، پایتخت عمان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار