حاکم نظامی میانمار از آمادگی نایپیداو برای همکاری با فرستاده ویژه گروه آ سه آن جهت پایان دادن به نا آرامی‌ها در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، حاکم نظامی میانمار، مجددا وعده انتخابات چند حزبی جدید را داد و گفت که دولت وی آماده همکاری با هر نماینده ویژه‌ای است که انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (آسه آن) تایید کند.

مین آنگ هلینگ، حاکم نظامی میانمار، پس از گذشت شش ماه از کودتای نظامیان این کشور که به موجب آن حزب حاکم آنگ سان سوچی را از قدرت برکنار کرد در یک سخنرانی تلویزیونی حاضر شد و اعلام کرد: ما آماده همکاری با گروه آسه آن ( انجمن ملل آسیای جنوب شرقی) به خصوص گفتگو با فرستاده ویژه  این گروه برای پایان دادن به نا آرامی ها در میانمار است. 

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه آسه آن قرار است روز دوشنبه با یکدیگر دیدار داشته باشند و نماینده ویژه‌ای را برای پایان دادن به نا آرامی‌ها و گفتگو بین نظامیان  و مخالفان در میانمار انتخاب کنند.

 مین آنگ هلینگ، همچنین بار دیگر بدون اشاره به زمانی مشخص، از تعهد خود برای بازگرداندن دموکراسی در این کشور خبر داد و گفت: من تأسیس اتحادیه‌ای مبتنی بر دموکراسی و فدرالیسم را تضمین می‌کنم. 

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در آبان ماه توانست با کسب ۸۳ درصد آراء در انتخابات مجلس پیروز شود، ولی ارتش نتیجه این انتخابات را نپذیرفت و اعلام کرد در روند آن تقلب صورت گرفته و باید دوباره برگزار شود. همین امر موجب آغاز اختلافات داخلی و در نهایت کودتای نظامی در این کشور شد. میانمار تا سال ۲۰۱۱ و پیش از آغاز اصلاحات سیاسی به دست نظامیان اداره می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار