ظریف گفت: تاکنون بیش از ۱۰ میلیون واکسن خارجی کرونا وارد کشور شده و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در آینده چند ۱۰ میلیون واکسن وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه هیئت دولت، گفت: متاسفانه بد عهدی آمریکایی را شاهد بودیم دو هفته گذشته نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل نوشتم و تاریخچه این بدعهدی‌ها را از شهریور سال ۹۵ در آن اعلام کردم، علاوه بر کتابی هم از این بدعهدی‌ها در چند روز آینده منتشر می‌شود.

ظریف گفت: ما تمام تلاش خودمان را کردیم تا تحریم ها برداشته شود اما عوامل بیرونی و درونی مانع شدند.

وزیر امور خارجه گفت: یکی از کار‌هایی که انجام دادیم این بود که به عنوان وزارت امور خارجه، اقدامات لازم را برای واردات واکسن انجام دادیم و در این زمینه در خدمت وزارت بهداشت بودیم؛ تاکنون بیش از ۱۰ میلیون واکسن خارجی کرونا وارد کشور شده است و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک چند ۱۰ میلیون واکسن وارد ایران می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در دنیا، ایرانی به عنوان فرد قابل اعتماد، فردی که بر روی حرف خود می‌ایستد و در مقابل ظلم قد خم نمی‌کند شناخته شده است؛ وقتی آمریکا از برجام خارج شد، ۳ بار آمریکایی‌ها در سازمان ملل شکست خوردند؛ مردم ما در دنیا ثابت کردند کسی که ایجاد مشکل کرده است و کسی که باید رفتارش را تغییر دهد آمریکاست و این یک دستاوردی که مرهون مقاومت مردم است را تقدیم می‌کنیم.

ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای کابینه دولت جدید دعوت شده اید؟ بیان کرد: ان شاءالله برای کابینه جدید دعوت شدیم که دعا کنیم.

دانشگاه مقصد بعدی وزیر امور خارجه

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از دولت به کجا می‌روید؟ گفت: دانشگاه، کجا از دانشگاه بهتر.

وزیر امور خارجه گفت: دلم می‌خواست بتوانیم سرمایه بیشتری را به کشور جذب کنیم؛ ۸۵ میلیارد دلار پیشنهاد سرمایه گذاری به کشور بود؛ اگر سرمایه‌های بیشتری را جذب کرده بودیم و تبدیل به فرصت می‎شد تحریم‌ها را شکست می‌دادیم، از طریق دو راه می‌توانیم خودمان را در مقابل تحریم واکسینه کنیم؛ یکی از طریق وابسته کردن دنیا به خودمان و دیگری کاهش آثار تحریم در کشور است که رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی نامیده است.

وی گفت: ما به هیچ بیگانه‌ای اعتماد نداریم، اما اعتماد نداشتن به معنای تعامل نکردن نیست.

ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است دولت آینده مذاکرات را ادامه ندهد، گفت: صلاح مملکت خویش خسروان دانند، آقای رئیسی هر تصمیمی بگیرند مورد تایید است چراکه ایشان منتخب مردم هستند.

ظریف ادامه داد: روزهای سخت زیاد داشتیم اما هفته کاری سخت من هفته‌ای بود که با شهادت حاج قاسم آغاز شد و با سقوط هواپیمای اوکراینی به پایان رسید.

وی گفت: به نزدیک‌ترین دوست و همسایه در روابط بین الملل نمی‌توان اعتماد کرد، هیچ یک از مذاکره کنندگان به آمریکا اعتماد نکردند اگر به آمریکا اعتماد داشتیم، امروز به ۱۶۰ صفحه سند نمی‌رسیدیم، این ۱۶۰ صفحه سند به دلیل بی اعتمادی به آمریکا است؛ طبق گفته رهبر انقلاب هیچ گاه نباید به خارجی اعتماد کرد و باید به مردم و توان ملی باور داشته باشیم، آمریکا قدر قدرت نیست، برجام را آمریکا به ما تحمیل نکرد اگر تحمیل کرده بود امروز به دنبال اضافه کردن بند‌های جدید به برجام نبود.

وزیر امور خارجه در توصیه ای به وزیر امور خارجه آینده گفت: همیشه دقیق نگاه کند و دقیق گزارش دهد و دقیق دیدگاه‌های خود را بیان کند اما در مقام عمل از سیاست کشور دنبال و عمل کند، دو وظیفه مشاور و مدافع دارد که نباید این دو وظیفه را باهم یکی بداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
باید به زندان برود
Iran (Islamic Republic of)
رحمت
۲۱:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
به همین راحتی به دانشگاه میرود به این میگن مملکت گل و بلبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
خواهشا دانشگاه را به گند نکش.
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۷:۰۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
استاد دانشگاه در رشته های:
- برجام شناسی
- فهمیدن زبان دنیا
- معنا و مفهوم دیپلماسی !!!
Iran (Islamic Republic of)
قربانی
۱۶:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
انشالله که آقای ظریف در پست وزیر خارجه ابقا بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
خیر انشاالله .. ما. انسانهای بزرگی در این حیطه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اوین میری. نه دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
راستی اگه گزارش میدادی از امضای کری هم گزارش میدادی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
خدا پشت و پناهت باشه بزرگ مرد.
آخرین اخبار