مدیرکل انتقال خون با قدردانی از مردم نوعدوست استان از پیشتازی قزوین در اهدای سلول‌های بنیادی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم مدرسی مدیرکل انتقال خون استان در نشست خبری به مناسبت چهل و هفتمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون، با اشاره به اوج گیری پیک پنجم کرونا در استان قزوین، گفت: مردم تنها منبع خون هستند و با حس همنوع دوستی خود این ودیعه را در نزد سازمان انتقال خون برای نجات جان انسان‌ها به امانت می‌گذارند.

مدرسی با بیان اینکه مدت زمان مصرف خون و فرآوره‌های خونی کوتاه است، خاطرنشان کرد: محصول پلاکت، سه روزه باید مصرف شود و گلبول قرمز فشرده نیز حداکثر ۳۵ روز و پلاسما تا سه سال با دمای منفی ۳۵ درجه امکان نگهداری دارد.

وی با بیان اینکه ضایعات خونی امری اجتناب ناپذیر است، افزود: سال گذشته میزان ضایعات خون یک و نیم درصد بود و اداره کل انتقال خون استان قزوین در ردیف استان‌های برتر کشور بود.

مدرسی با تأکید بر اینکه استان در زمینه اهدای سلول‌های بنیادین پیشتاز است، تصریح کرد: سال گذشته ۴۷۰ مورد پلاسمای خون در استان اهدا و جان بسیاری از شهروندان نجات داده شد.

وی افزود: اداره کل انتقال خون استان قزوین در زمینه هموژیلانس (مراقبت از اهداکنندگان پس از اهدای خون)، نیز در کشور پیشتاز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار