مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۳۹ خانوار سه قلویی و ۶۳ خانوار دو قلویی از خدمات مستمری ماهیانه برخوردار هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۰۲ خانوار چند قلویی شامل ۳۹ خانوار سه قلویی و ۶۳ خانوار دو قلویی از خدمات مستمری ماهیانه برخوردار هستند و به آن‌ها با توجه به بعد خانوار از ۹ میلیون ریال تا ۱۱ میلیون ریال مستمری پرداخت می‌شود.

وارثی افزود: افزوده شدن هر عضو جدید به خانواده به معنای بالا رفتن هزینه‌های سبد زندگی است و خانواده‌هایی که یکباره با چند فرزندی مواجه می‌شوند اگر با دایره حمایتی موثر از سوی نهاد‌های اجتمای همراه نباشند در چالش جدی گرفتار می‌آیند.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌های چند قلو از طبقه متوسط جامعه هستند و در برنامه زادآوری با توجه به اقتصاد خانوار برای آن‌ها مشکلات اقتصادی متعددی به وجود می‌آید.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: نقش دولت در حمایت از این خانواده‌ها به این علت مهم است که سیاست‌های افزایش جمعیت و استقبال از فرزند آوری مدت هاست مورد تاکید قرار گرفته و طبیعی است اگر زوج‌های دارای فرزند چند قلو توقع حمایت‌های به موقع وکار ساز از جانب دولت را داشته باشند.

وارثی اضافه کرد: برهمین اساس به منظور کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده، کمک به تسهیل روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو و تامین بخشی از هزینه‌های مالی آنان و کاهش بحران‌های ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانوار، سازمان بهزیستی کشور، طرح حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو را از سال ۱۳۸۱ به مرحله اجرا درآورده است.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه معیشت به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو تا قبل از سن دبستان، پرداخت کمک موردی حسب مورد و نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستور العمل مالی سازمان، ارایه سایر خدمات اجتماعی از قبیل مشاوره از مهم‌ترین خدمات ارایه شده به این خانواده‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار