رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا چند روز آینده فراخوان واکسیناسیون اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی زیر ۴۵ سال آغاز می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۴۸ هزار دز واکسن کرونا فردا وارد استان می‌شود.

او افزود: با ورود این محموله جدید علاوه بر گروه هدف بالای ۴۵ سال، سایر گروه‌هایی که از طرف وزارت بهداشت معرفی شده اند مانند رانندگان حمل و نقل عمومی، خبرنگاران، زندانیان، معلمان، بیماران دیابتی دریافت کننده انسولین و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در دستورالعمل جدید واکسیناسیون قرار گرفته اند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به این که این محموله شامل واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و کوو برکت است اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار دز از این محموله شامل واکسن‌های کوو برکت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: بخشی از این محموله جدید برای تزریق نوبت دوم واکسن و تعدادی هم برای تزریق نوبت اول واکسن به گروه‌های هدف استفاده می‌شود.

او ادامه داد: در روز‌های آینده از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا معلمان، اساتید دانشگاه‌ها و سایر گروه‌های هدف به سرعت واکسینه شوند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به این که دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشگاه‌ها که بالای ۴۵ سال هستند برای تزریق واکسن می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند بیان کرد: سایر افراد این گروه هدف که زیر ۴۵ سال هستند خارج از سامانه و با فراخوان دانشگاه علوم پزشکی واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: میزان رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی به ۵۵ درصد رسیده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.