برداشت ۴۰ تا ۴۵ تن طالبی از مزارع شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه امسال در ۲۲۰ هکتار از مزارع شهرضا طالبی کشت شده است گفت: به طور متوسط ۴۰ تا ۴۵ تن از هر هکتار برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه امسال در ۲۲۰ هکتار از مزارع شهرضا طالبی کشت شده است گفت: به طور متوسط، ۴۰ تا ۴۵ تن از هر هکتار برداشت می‌شود.

او درآمدِ ناخالصِ طالبی کارانِ شهرضا را ۵۵ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: با توجه به کیفیت هر کیلو طالبی بین ۶ تا ۸ هزار تومان از مزرعه دار خریداری می‌شود.

صفرپور گفت: تمام مزارعِ کشتِ صیفی در این شهرستان به آبیاری نوین و تحت فشار مجهز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: محصول طالبی و گرمکِ شهرضا علاوه بر مصرف شهرستانی، با توجه به کیفیت خوب و بهره‌مندی از بازارپسندیِ مناسب، در میادینِ میوه و تره‌بارِ استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و کرمان نیز عرضه می‌شود. از مجموع ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی شهرضا، چهار هزار و ۷۰۰ هکتار به کِشت پاییزه و دو هزار و۳۰۰ هکتار به کشت بهاره اختصاص دارد.

۴۵۰ حلقه چاه کشاورزی و ۱۱۰ رشته قنات، آب بخش کشاورزیِ شهرستانِ شهرضا را تامین می‌کنند و به طور میانگین، در هرثانیه، ۶ لیتر آب از این منابعِ آبی برداشت می‌شود.

همچنین، هفت هزار و ۵۰۰ بهره بردارِ شهرضایی در بخش زراعت و باغبانی از جمله انار، هنداونه، خیار، خربزه، طالبی و سبزی و صیفی‌جات این خطه فعال هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.