بازرس کل استان یزد گفت: عمده مشکل در بحث سیمان توزیع و پخش سیمان تولیدی و وارداتی به استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام اکبر طالبی، بازرس کل استان یزد در بازدید از کارخانه سیمان تجارت مهریز گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای حمایت از تولید، رفع موانع تولید و همچنین برنامه‌های دستگاه قضا و سازمان بازرسی کل کشور در این رابطه، بازدید میدانی به صورت سرزده صورت گرفت.

او بیان داشت: با بررسی صورت گرفته مشخص شد در این واحد تولیدی در شرایط عادی روزانه حدود ۳۰۰۰ تا ۳۶۰۰ تن سیمان تولید می‌شود که با توجه به محدودیت ایجاد شده و کاهش فعالیت واحد‌های تولیدی در رعایت میزان برق مصرفی تولید سیمان این واحد به روزانه ۱۷۰۰ تن کاهش یافته است.

بازرس کل استان ادامه داد: با بررسی صورت گرفته مشخص شد علیرغم کاهش برق مصرفی در این واحد تقریباً روزانه دوهزار تن سیمان تولید می‌شود که با مقدار سیمانی که از سایر بخش‌ها و استان‌ها وارد یزد می‌شود تقریباً نیاز مصرف کنندگان تامین می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: عمده مشکل در بحث توزیع سیمان است ضمن اینکه بعضی از افراد سودجو و منفعت طلب هم وقتی احساس کردند که کمبودی در بازار وجود دارد از این موقعیت سوء استفاده کرده و باعث ایجاد کمبود کاذب و نیز عرضه با قیمت بالا شدند.

بازرس کل استان با اشاره به این موضوع که بعضاً برخی از واحد‌های فروش اسمی و براساس کاغذ فروشنده هستند و اصلا انباری ندارند نسبت به دریافت سمیان تولیدی اقدام و در بازار آزاد با قیمت گرانتر به مردم فروختند باعث التهاب و کمبود در این بازار شده است.

او بیان داشت: در این خصوص مقرر شد تا صنعت معدن و تجارت استان نسبت به پایش دقیق و نظارت بر واحد‌های فروش که فعال و دارای مجوز هستند، اقدام کند.

طالبی ادامه داد: همچنین شرکت سیمان تجارت مهریز که تاکنون امکان فروش سیمان به عاملین فروش خرد فعال را نداشته است اقدام کند.

او بیان کرد: شرکت برق منطقه‌ای استان همکاری‌های لازم برای تامین برق مصرفی و افزایش تولید این واحد را داشته باشد و اداره کل تعزیرات استان نسبت به برخورد با واحد‌هایی که اقدام به گرانفروشی در این زمینه کردند نیز اقدام قانونی کند.

همچنین در بخش دیگری از بازدید سرزده کشتارگاه معین دام مورد بررسی قرار گرفت، در این واحد نیز مشخص شد بخش قابل توجهی دام‌های مولد از سایر استان‌های برای کشتار به این واحد ارسال شده که با توجه به مولد بودن آن‌ها و بازگشت به چرخه تولید دستور توقف کشتار این دام‌ها از سوی بازرس کل استان صادر شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.