جانشین فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی ماموریت گسترده و سنگین دارد و امکانات موجود تناسبی با این ماموریت گسترده و وسیع ندارد که باید در سطح کلان به آن رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد، با بیان اینکه دستگاه قضایی حامی و پشتیبان پلیس است، اظهار کرد: برخی اوقات افرادی هستند که مفهوم و عمق قانون را درک نمی‌کنند، انجام وظیفه مأمور پلیس، مطالبه قانونی است، قانون اجازه نمی‌دهد که فردی بخواهد، حین مأموریت یک پلیس، به مأمور نیروی انتظامی تعرض کند.

وی افزود: یک شرور، سرباز ما را به شهادت رساند و انتظار مردم و سازمان متولی آرامش شهروندان این است که اگر فردی به مأمور پلیس تعدی کرد، در همان جا ادب و قانون اجرا شود.

سردار رضایی تصریح کرد: اگر به یک مامور حین وظیفه تعرض شد، باید محکم با فرد تعدی‌گر برخورد صورت گیرد، برخی اوقات اتفاقاتی مبنی بر تعرض به مأموران روی می‌دهد، اما نباید از این اتفاقات عبور کرد.

وی با بیان اینکه قانون، نحوه برخورد با قانون‌شکنان را تعیین کرده، گفت: باید به موقع و با سرعت عمل با قاتل شهید مختوم‌نژاد برخورد و وی در همان محل جنایت قصاص شود.

جانشین فرمانده ناجا در واکنش به عدم تجهیز ماموران و سربازان نیروی انتظامی، گفت: اکنون مأموران در حد مطلوب از تجهیزات استفاده می‌کنند، اما به طور مثال در مورد شهادت این سرباز، قاتل از تیزی استفاده و از ترحم مامور مبنی بر رعایت حقوق شهروندی سوءاستفاده کرده که این موضوع ناشی از کمبود تجهیزات نیست.

وی افزود: نیروی انتظامی ماموریت گسترده و سنگین دارد و امکانات موجود تناسبی با این ماموریت گسترده و وسیع ندارد که باید در سطح کلان به آن رسیدگی شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی انتظامی ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
پلیسا خودشون مردمو لت و پار میکنن ولی اسم شلاق و حدود میاد که جرم و سرقت رو کاهش میده فورا میگن سازمان ملل و حقوق بشر نمیذارن و کلا دایه دلسوزتر از مادر میشن و نمیذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
حقوق شهروندی و متهمین بلای جان مامورین شده
Iran (Islamic Republic of)
م.ر
۱۳:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
از اون طرف بوم افتادیم با حقوق شهروندی
آخرین اخبار