راهیابی آثار نیشابور و زبرخان به پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان کشور

پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان که از اوایل پاییز سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده بود، با راهیابی ۸ اثر از نیشابور وزبرخان به مرحله نهایی به پایان راه رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان که از اوایل پاییز سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده بود، به پایان راه رسید.

از بین ۲۷ هزار باشگاه با ۴۵۰ هزار عضو که در ۱۹۶۰ شهر و روستا تشکیل‌ شده بود، نامزد‌های مرحله نهایی این برنامه از سوی هیئت داوران آن اعلام شدند.

در این دوره از جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان، داوری‌ها در دو مرحله شهرستان و مرحله نهایی کشوری، انجام پذیرفت.

از میان مستندات داوری شده در مرحله شهرستان ۷۰۰ باشگاه، ۲۰۰۰ فیلم و بیش از ۲۰۰۰ نامۀ به دبیرخانه این دوره از جام باشگاه‌های کتاب خوانی رسید.

آثار و فعالیت‌های باشگاه‌های کتاب‌خوانی با توجه به شاخص‌هایی، چون خلاقیت و ابتکار، فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی در فضای مجازی، میزان اثرگذاری فعالیت‌ها، رسایی و شیوایی مستندات، توسط کارشناسان و متخصصان حوزۀ ترویج کتاب‌خوانی و ادبیات کودک و نوجوان در سه بخش زیر، بررسی و داوری شدند.

باشگاه راه یافته:  قلم بدستان کتاب محبوبه آزاده دبستان نیشابور/ هفت شهر عشق فریبا عظیمی دبیرستان شهرعشق آباد میانجلگه/ پروانه‌های طلایی سمیه مرشدلو دبستان زبرخان/ عشق و اندیشه خدیجه زمانیان دبستان نیشابور

نامه به نویسنده راه یافته: فاطمه مرادزاده کلبه تفکر نیشابور/ ژیلا خسروی انیس کنج تنهایی زبرخان

فیلم راه یافته: روژان طبیعی دبستان شقایق نیشابور (مدرسه روشندلان)/ یگانه هند آبادی دبیرستان شهر عشق آباد میانجگه نیشابور


بیشتر بخوانید


هیئت‌داوران پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان پس از آثار رسیده به دبیرخانه مرکزی، تعداد ۴۰ باشگاه، ۴۰ نامه به نویسنده و ۴۰ فیلم کوتاه معرفی کتاب را به‌عنوان نامزد‌های راه‌یافته به مرحلۀ نهایی معرفی که نیشابور وزبرخان با هشت اثر حضور دارند.

پخش زنده آیین اختتامیه پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان روز سه شنبه ١٢ مرداد ١۴٠٠ ساعت ١۵ با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود این برنامه به‌صورت مجازی و آنلاین از درگاه‌های الکترونیکی شبکه ترویج کتابخوانی به آدرس www.bookpromotion.ir/live پخش خواهد شد.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار