رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوشاب گفت: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خوشاب با معرفی ۶ عنوان کتاب در مسیر ترویج فرهنگ رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی نصرآبادی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوشاب گفت: دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۶ عنوان کتاب در مسیر ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی در خوشاب آغاز به کار کرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: خوشاب در چند دوره گذشته همواره حائز رتبه برتر در خراسان رضوی بوده است و ویژگی منحصر به فرد جشنواره رضوی نسبت به سایر رویداد‌های فرهنگی که در سطح کشور برگزار می‌گردد این است که تمامی سلایق و ذائقه‌های مختلف را مدنظر قرار می‌دهد.

دبیر یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خوشاب ادامه داد: جشنواره رضوی با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام به ویژه فرهنگ منور رضوی، ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، گسترش فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های فاخر و ارزشمند مرتبط با سیره و روش ائمه اطهار علیه السلام فعالیت می‌کند.

نصرآبادی بیان کرد: با توجه به ماندگاری ویروس کرونا این جشنواره کاملا در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و منابع جشنواره در کتابخانه شهدای سلطان آباد موجود است فایل کتاب‌ها نیز در پایگاه جشنواره به آدرس www.samakpl.ir قابل دسترسی است.

او با معرفی عناوین این دوره به تفکیک گروه سنی تصریح کرد: در بخش کودک ۲ کتاب زندگی امام رضا (ع) نوشته سید محمد مهاجرانی و مجموعه ۱۴ معصوم، امام زمان (عج) نوشته زهرا عبدی معرفی شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی خوشاب تاکید کرد: در بخش نوجوان ۲ کتاب با عنوان برای ضامن آهو نوشته غلامرضا حیدری ابهری و ده قصه از امام زمان (عج) نوشته فریبا کلهر انتخاب شده اند؛ در بخش جوان و بزرگسال نیز ۲ کتاب چشمه‌های بهشت نوشته محمدهادی زاهدی و پرسش و پاسخ‌های دانشجویی مهدویت نوشته رحیم کارگر انتخاب شده اند.

نصرآبادی اظهار کرد: رشته‌های جشنواره شامل نقاشی، پویش کتابخوان، چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمان، داستان کوتاه، دل نوشته، متن ادبی، تولید آثار هنری، قصه گویی، حمایت از ناشران و نویسندگان می‌باشد؛ تنوع زیاد در رشته‌های جشنواره و رده‌های سنی مختلف شرایط را برای مشارکت حداکثری عموم مردم در بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور فراهم ساخته است.


انتهای پیام//ع. ظ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.