مهم‌ترین حوادث ۱۱ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۱ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

دستگیری سارق مسلح و کشف سلاح و مهمات در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از شناسایی و دستگیری سارق و ضارب مسلح و کشف سلاح و مهمات خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره تیراندازی منجر به جرح و همچنین سرقت مسلحانه خودرو، موتورسیکلت و احشام در شهرستان "کوه چنار"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی با اشرافیت اطلاعاتی و تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند محل و مخفیگاه ضارب و سارق مسلحانه را شناسایی و در یک اقدام ضربتی آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه جنگی کلاش به همراه یک تیغه خشاب و مهمات مربوطه کشف شد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: جامعه به هیچ وجه جولانگاه ارازل و اوباش و مجرمین نخواهد بود و پلیس با این‌گونه افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

کشف ۴۱۱ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و اصفهان

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۴۱۱ کیلو تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس فارس و اصفهان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سوداگر مرگ قصد انتقال یک محموله تریاک از "بندرعباس" به "شیراز" دارد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور بندرعباس-شیراز اعزام و یک دستگاه وانت مزدا تک کابین متعلق به قاچاقچی مشاهده و دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی داراب موفق شدند وانت مزدا را توقیف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۱۱ کیلو تریاک که به صورت بسیار حرفه‎‌ای بین اتاق و کابین جاسازی شده بود کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: اقدامات سوداگران مرگ که به خیال خود می‌توانند با جاسازی در قسمت‌های مختلف خودرو مواد مخدر را انتقال دهند از چشمان تیزبین پلیس فارس دور نخواهد ماند و نیروی انتظامی با آنان بدون اغماض برخورد قانونی می‌کند.

سارقان درون خودرو در دام پلیس کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: ۳ نفر از اعضای باند سارقان درون خودرو با اعتراف به ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در کازرون، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام کار‌های فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه سارقان در بازجویی فنی و تخصصی به ۲۲ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرند، تصریح کرد: متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

سرهنگ زراعتیان بیان کرد: طرح‌های مبارزه با سرقت در شهرستان کازرون با جدیت ادامه خواهد داشت و شهروندان با جدی گرفتن هشدار‌های پلیس در رابطه با پیشگیری از انواع سرقت می‌توانند پلیس را در راه مبارزه با سرقت یاری کنند.

۳ سارق با ۱۲ فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی بیضاء از دستگیری ۳ سارق و کشف ۱۲ فقره سرقت لوله و اتصالات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت لوله و اتصالات کشاورزی در شهرستان بیضاء، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام کار‌های فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی بیضاء با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت لوله و اتصالات اعتراف کرند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳ دستگاه تلمبه کشاورزی و تعدادی لوله و اتصالات کشف شد.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف ۱۲ دستگاه ماینر قاچاق در سروستان

فرمانده انتظامی سروستان از کشف ۱۲ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی اظهار داشت: در پی دریافت اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در شهرک صنعتی سروستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۱۲ دستگاه تولید ارز دیجیتال غیرمجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سروستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به عدم حضور مالک در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

۸۳ کیلو تریاک در باغ شخصی کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۸۳ کیلو تریاک در بازرسی از یک باغ شخصی در شیراز خبر داد.

سرهنگ سیدموسی حسینی بیان کرد: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان پلیس فرودگاه شیراز مطلع شدند شخصی به هویت معلوم اقدام به دپو مواد مخدر در یک باغ شخصی در اطراف روستای تفیهان کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی و با تحت نظر قرار دادن باغ، در یک عملیات سریع و غافلگیرانه وارد آن مکان شدند و ضمن دستگیری یک نفر، ۸۳ کیلو تریاک را نیز کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه متهم تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: مبارزه بی امان با قاچاقچیان کما فی سابق در دستور کار پلیس فارس قرار دارد.

پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف طی ۱۰ روز اخیر خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و با همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و نماینده اداره صمت و اتاق اصناف در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

او با اشاره به بازدید از ۲۹۸ واحد صنفی طی ده روز گذشته، تصریح کرد: در این خصوص ۲۰ واحد به دلیل عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی پلمب و به ۱۸۰ واحد صنفی متخلف نیز اخطار پلمب و به ۹۸ مورد نیز تذکر داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

جمع آوری ۵۳ معتاد متجاهر در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته توسط مأموران انتظامی اجرا و در این خصوص ۵۳ معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: مأموران انتظامی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح کلانشهر شیراز اجرا کردند.

او ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح، ۵۳ معتاد متجاهر جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها مورد رضایت اهالی محل قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشته است، افزود: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت ادامه خواهد داشت.

خاموشی ۱۰ دستگاه ماینر و پاور قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف ۱۰ دستگاه استخراج ارز و پاور قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در پی گزارش واصله مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل در یکی از محلات آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به همراه نماینده اداره برق به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۵ دستگاه ماینر و ۵ دستگاه پاور قاچاق که در حال استفاده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق طلاجات در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۲ سارق طلاجات منزل و کشف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طلای سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی وقوع سرقت طلاجات منزل یکی از شهروندان و ارسال پرونده به پلیس آگاهی، تحقیقات و بررسی‌های لازم برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این زمینه ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در یکی از محلات مرودشت دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به سرقت طلاجات از منزل مسکونی شاکی اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۲۵۰ گرم طلای مسروقه کشف شد.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: حتی الامکان از نگهداری غیر ضروری مقادیر زیاد طلا و جواهرات در منزل اجتناب کنند و در صورت لزوم این اقلام را به صندوق امانات بانک بسپارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار