رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ۱۲.۶ کیلومتر کمربند حفاظتی با هدف صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی در روستای قاضی آباد مهاباد اجرا شد.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۱۲.۶ کیلومتر کمربند حفاظتی با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در مرز اراضی ملی با مستثنیات کشاورزان این شهرستان احداث شد.

پاتو با بیان اینکه این طرح در حاشیه روستای قاضی آباد اجرا شده، افزود: این کمربند حفاظتی با احداث بنچ مارک بتنی (سکو‌های بتنی) در مرز اراضی ملی با مستثنیات کشاورزان احداث شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: طرح احداث کمربند حفاظتی در عرصه‌های طبیعی با هدف حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی اجرا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با بیان اینکه ۹۹ درصد از اراضی ملی در این شهرستان تاکنون با تهیه نقشه "کاداستر" حدنگاری شده است، تصریح کرد: این طرح تاکنون از مجموع ۱۹۷ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در سطح ۱۹۶ هزار هکتار اجرا و ضمن تثبیت مالکیت نقشه کاداستر برای آن تهیه شده است.

پاتو با اشاره به اینکه شهرستان مهاباد با این سطح از اجرای طرح حدنگاری در اراضی ملی، پیشتاز اجرای این طرح در آذربایجان غربی است، تاکید کرد: این شهرستان همچنین با هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال درآمدزایی در سال گذشته به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر منابع طبیعی استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.