آزادراه خرم‌آباد- بروجرد افتتاح شد

طرح ملی آزادراه خرم‌آباد- بروجرد با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به بهره‌برداری ‌رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  آزاد راه خرم‌آباد- بروجرد که بخشی از آزاد راه خرم‌آباد - اراک است به طول ۶۸ کیلومتر به عنوان یکی از مهم‌ترین آزادراه‌ها در کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود دقایقی پیش با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

این آزاد راه از خرم‌آباد تا اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر طراحی شده است و در فاز نخست ۶۷ کیلومتر آن که حد فاصل خرم‌آباد تا بعد از بروجرد است مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آزادراه اراک- خرم آباد ۱۱ مرداد به بهره برداری می‌رسد. 

با به بهره‌برداری  رسیدن آزاد راه خرم‌آباد- بروجرد تمامی گردنه‌ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی خرم‌آباد به سمت بروجرد رفع و تردد در این مسیر با ۳۲ کیلومتر کاهش مسیر از ۱۰۰ کیلومتر به ۶۸ کیلومتر رسیده و زمان سفر از خرم‌آباد به بروجرد به ۴۰ دقیقه می‌رسد.

برای این پروژه تاکنون اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که با سرمایه‌گذاری ۶۰ درصدی بخش دولت و ۴۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است.

گفتنی است: حدود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده که ارزش کنونی آن ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام
افتتاح نشده دوباره بسته شد.
این دولت فقط می خواست کارنامه برا خودش بسازه وگرنه هنوز به مرحله افتتاح نرسیده بود.
خبرنگارها در حال برگشت از گزارش افتتاح با نیوجرسی هایی که جاده را بسته بودند مواجه شدند.
خداوند کذابان رانابود کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۲:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
این جاده حدودا از هفده کیلومتری بروجرد به سمت اراک ادامه پیدا میکند .در واقع فاصله ۹۵ کیلومتری خرم آباد به بروجرد به۸۵ کیلومتر کاهش پیدا کرده این در صورتی که مقصد غیر از بروجرد باشد برای مسافرین و رانندگان مناسب هستش وگرنا تاثیر انچنانی برای مردم بروجرد ندارد جز دریافت عوارض.