حجت‌الاسلام عسکری با بیان اینکه تربیت طلاب در تراز انقلاب رسالت اصلی حوزه‌های علمیه است گفت: تعامل هرچه بیشتر بین مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت‌الاسلام سعید عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور صبح در نخستین همایش چگونگی تعامل حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع در استان کردستان که با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اهل تشیع کشور برگزار شد با بیان اینکه تربیت طلاب در تراز انقلاب رسالت اصلی حوزه‌های علمیه است، اظهار کرد: تعامل هرچه بیشتر بین مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع ضروری است و امیدواریم این نشست‌های هم‌اندیشی بستری برای ایجاد تعامل حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع در استان کردستان باشد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد:این سلسله نشست‌ها باید بستری برای ارائه راهکار‌های مناسب در زمینه پرورش طلاب در تراز انقلاب و طلاب وحدت‌آفرین باشد.

مرکز بزرگ اسلامی از بدو انقلاب اسلامی در استان کردستان و در منطقه غرب کشور شکل گرفت و از همان ابتدا فعالیت‌های این مرکز بر دو اصل استوار بوده است.

او خاطرنشان کرد: ارتقای آموزش و پژوهش از اولویت‌های مهم مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بوده که با راه‌اندازی مراکز آموزشی و مدارس علوم دینی برادران و خواهران در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: در حال حاضر جمع زیادی از خواهران و برادران در این بخش مشغول تحصیل هستند و تعداد زیادی از برادران و خواهران در حوزه‌های علمیه اهل سنت کردستان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

حجت‌الاسلام عسکری عنوان کرد: اقدامات و حرکت‌های بسیار خوبی از زمان حضور نماینده، ولی فقیه در کردستان در زمینه جذب و آموزش طلبه در شهر‌های سنندج، مریوان و سقز انجام شده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه مدرسه علوم دینی شهید جلالی‌زاده در سنندج تعطیل شده بود، بخشی از ساختمان قدیمی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به عنوان مدرسه علوم دینی اختصاص و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: خواهران طلبه فارغ التحصیل مرکز بزرگ اسلامی الان هم در سطح مدارس و مساجد و سایر بخش‌ها فعال و موجب یاس دشمنان و دلگرمی دوستداران نظام هستند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به نقش طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه استان در پرشور برگزار کردن انتخابات ۲۸ خردادماه امسال گریزی زد و گفت: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه استان با حضور یکپارچه و دشمن شکن خود پای صندوق‌های رای خط بطلان دیگری بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دشمنان کشیدند.

حجت‌الاسلام عسکری با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن و به زانو در آوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی دست به هر اقدامی می‌زند، عنوان کرد: دشمن سرمایه‌گذاری زیادی و از تمام ظرفیت‌ها برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کند سرمایه‌گذاری دشمنان در کردستان در حوزه‌های علمیه و نسبت به ائمه جمعه و جماعات خیلی پررنگ‌تر بوده است.

اوخاطرنشان کرد: ماموستایان و علمای اهل سنت در کردستان با وجود تمام هجمه‌ها و شکنجه‌های دشمنان همواره دست رد به سینه آن‌ها زده‌اند و تقدیم بیش از ۵۰ شهید در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب گواهی محکم بر این مهم است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: روحانیون و طلاب خواهر و بردار از شیعه و سنی در این استان در پیروزی و دفاع از ارزش‌های انقلاب به بهترین شیوه درخشیدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.