ویروس کرونا دلتا نسبت به نمونه‌ ابتدایی چینی که قدرت نفوذ میانگین ابتلای ۲/۳ درصد را داشت به ۷ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید سوری اپیدمیولوژیست در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار کرد: سویه‌های مختلف ویروس برای بقای خود هوشمندانه عمل می‌کند و برای ادامه‌ حیات تغییر ماهیت ژنتیکی می‌دهد. ویروس کرونا دلتا نسبت به نمونه‌ ابتدایی چینی که قدرت نفوذ میانگین ابتلای ۲.۳ درصد را داشت به ۷ درصد رسیده است.

سوری بیان کرد: ویروس برای بقای خودش در حال تکاپو است و به شدت هوشمندانه عمل می کند؛ هوشمندی از این جهت است که به محض خطر تغییر ماهیت می دهد و این جهش ها به طور مستمر است که معنای خاصی در وضعیت اپیدمی خواهند داشت.

او گفت: عمده ترین تغییر میزان از جهت قابلیت و قدرت بیماری زایی آنهاست؛ همچنین در صورت تجمع به شدت انتقال پذیری آن ها بالا می‌رود و در تعامل با افراد قدرت بیشتری پیدا می‌کنند.

۴۰ درصد مراجعان حال عمومی نامناسب دارند

در ادامه ریاحی، رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران اظهار کرد: وضعیت این بیمارستان بسیار بحرانی و مخاطره آمیز است.روزانه شاهد مراجعه و بستری چند صد نفری در بیمارستان هستیم که بیش از ۴۰ درصد آن‌ها دارای حال عمومی نا مناسب هستند.تمامی اعمال جراحی غیر اورژانسی در بیمارستان منتفی شده است.

ریاحی‌ بیان کرد: میزان درگیری ریه در سویه دلتا نسبت به سویه های قبلی بیشتر است و در موارد خفیف، به رفتار متعارف سرماخوردگی معمولی نزدیک شده است.

رکورد بستری در بیمارستان امام خمینی(ره) شکست

دهقان، معاون درمان بیمارستان امام خمینی تهران اظهار کرد: در پیک پنجم کرونا، میزان مراجعات سرپایی ۴ برابر و بستری بیماران هم افزایش قابل توجهی داشته است.به طور متوسط روزانه ۸۰ تا ۹۰ بستری بصورت روزانه داریم و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند.در کلینیک‌های درمان سرپایی هم روزانه حدود ۴۰۰ بیمار درمان می‌شوند.

دهقان گفت: هنوز پیک چهارم تمام نشده بود که شاهد پیک پنجم بودیم؛ به طور متوسط ۸۰ الی ۹۰ بیمار بستری روزانه داریم همچنین رکورد بستری بیماران کرونایی را رد کردیم و هرگز تا به الان همچنین رکوردی را تجربه نکرده بودیم.

او گفت که خوشبختانه تمام کلینیک‌ها به داد ما رسیده اند و در حال کمک رسانی هستند که اگر نبودن ما مشکلات خاص خود را خواهیم داشت.

دهقان اظهار کرد: بیمارانی که مشکلات خاصی دارند قطعا درمان‌های خود را دارند و دریغ نمی‌کنیم و همین دلیل ما با کمبود تخت مواجه شده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار