مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال ۲۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در خراسان رضوی به کشت خربزه اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرزاد عدالتیان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال ۲۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در خراسان رضوی به کشت خربزه اختصاص یافت و به طور میانگین ۲۲.۵ تن خربزه از هر هکتار جالیز زیر کشت این محصول برداشت می‌شود.

او "خاتونی" را بیشترین رقم محصول جالیزی خربزه در خراسان رضوی ذکر کرد و افزود: دیگر ارقام خربزه شامل قصری، جیم‌آبادی، مه‌ولاتی، درگزی و چهارجویی نیز در جالیز‌های این استان کشت و به بازار مصرف عرضه می‌شوند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: جالیز‌های عمده کشت و تولید خربزه در این استان مربوط به تربت‌جام با سطح کشت ۱۱ هزار هکتار و پس از آن تایباد در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار و همچنین مشهد با کشت خربزه در هزار و ۹۸۷ هکتار جالیز است.

عدالتیان بیان کرد: استفاده از کشت نشایی (نشای آماده داخل سینی) با توجه به مزیت‌های این روش در جالیز‌های خربزه بسیار رواج دارد بطوری که امسال ۶ هزار هکتار جالیز در خراسان رضوی به روش نشایی زیرکشت خربزه رفت.

او همچنین بر اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی تاکید و تصریح کرد: کشت خربزه با همین ملاحظه در حدود ۲۰ هزار هکتار از جالیز‌های خراسان رضوی با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و کنترل غیرشیمیایی علف‌های هرز، با استفاده از "مالچ پلاستیک" صورت گرفته است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.