رئیس شورا‌های حل اختلاف کرمان گفت: سازش در پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی تقی زاده معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان با اشاره به فعالیتِ ۲۲۸ شعبه شورای حل اختلاف شهری و ۸۹ شعبه شورای حل اختلاف روستایی در استان کرمان، گفت: خروجی پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف استان کرمان از ابتدای امسال تاکنون ۴۶ هزار و ۴۶۰ فقره بوده که رشد ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

او ضمن اشاره به موفقیت‌های شورا‌های حل اختلاف استان در صدور حکم و صلح و سازش، تصریح کرد: رهایی زندانیان و سازش پرونده‌های قتل در کنار دیگر پرونده‌های مصالحه یکی دیگر از دستاورد‌های این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان افزود: با تلاش خستگی ناپذیر کارکنان شعب ویژه زندان در بهار امسال تعداد ۷۳۱ فقره پرونده به مصالحه انجامید و ۱۵۵ مددجو به آغوش خانواده‌های خویش بازگشتند.

تقی زاده افزود: به منظور عمل به منویات مقام معظم رهبری، تحقق اهداف و سیاست‌های کلان قوه قضائیه و گسترش فرهنگ سازی صلح و سازش با اهتمام اعضای شعب زندان شورای حل اختلاف سراسر استان، اولیای دم سه مقتول از قصاص نفس صرف نظر کردند و قاتلان از چوبه دار رهایی و فرصت زندگی دوباره یافتند.

او بیان کرد: همچنین شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان طی پارسال موفق شدند از حیث سازش پرونده‌های شعب زندان، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهند و موفق به کسب رتبه دوم کشوری در زمینه سازش پرونده‌های کیفری شدند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: یکی از شاخه‌های مهمی که اخیرا به مرکز توسعه حل اختلاف واگذار شده، موضوع داوری و میانجیگری و ستاد صبر است که مهمترین هدف تشکیل این نهاد‌ها افزایش مصالحه میان اصحاب دعوی و ارتقای فرهنگ مدارا و مروت، کاهش ورودی پرونده به دادگستری و به تبع آن کاستن از جمعیت کیفری زندان‌هاست که در این زمینه نیز مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهاد‌ها با دستگاه قضایی مورد نیاز است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.