مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۵۱۹ فرصت شغلی ایجاد شده از سوی کارفرمایان در خراسان جنوبی به علت نداشتن مهارت، خالی ماند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، راستگو مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در چهار ماه گذشته ۸۶۷ فرصت شغلی از سوی کارفرمایان در استان ایجاد شده که در این مدت تنها ۳۴۸ جوینده کار از طریق کاریابی‌های استان شاغل شدند.

وی افزود: از ابتدای امسال، تعداد ۸۶۷ فرصت شغلی در استان ایجاد شده که ۴۴ درصد در بخش صنعت، ۳ درصد در بخش کشاورزی و ۵۳ درصد در بخش خدمات بوده است.

وی بیان کرد: از مجموع فرصت‌های کسب شده در استان ۹۷ درصد در بخش خصوصی و ۳ درصد در بخش تعاونی فراهم شده است.

راستگو با اشاره به اینکه در ۴ ماه گذشته تعداد ۳۴۸ نفر جوینده کار بکارگمارده شده اند که ۷۶ درصد مرد و ۲۴ درصد زن بوده‌اند اظهار کرد: به علت نداشتن مهارت، ۵۱۹ فرصت شغلی ایجاد شده از سوی کارفرمایان در خراسان جنوبی  نیز خالی ماند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی توسط جوانان و جویندگان کار گفت: از مجموع تعداد ۳۴۸ نفر بکارگمارده در استان تعداد ۲۲۷ نفر معادل ۶۵ درصد دارای مهارت و ۱۲۱ نفر معادل ۳۵ درصد فاقد مهارت‌های لازم بوده اند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در این مدت تعداد ۳۲۰ نفر جوینده کار در مراکز کاریابی سطح استان ثبت نام کرده اند که بر اساس گزارش اخذ شده، ۱۸۵ نفر معادل ۵۸ درصد مرد و ۴۲ درصد این تعداد زن بوده اند.

وی یادآور شد: از مجموع ۳۲۰ جوینده کار، ۱۱۸ نفر معادل ۳۷ درصد دارای مهارت و ۲۰۲ نفر معادل ۶۳ درصد آنان فاقد مهارت بوده‌اند.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.