مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت:مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) امسال با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برپا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در نشست مداحان و ذاکران اهل بیت و جمعی از مسئولان هیات‌های مذهبی در صدا و سیما مرکز کرمانشاه، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا با رعایت صددرصد شیوه نامه‌های بهداشتی برپا می‌شود.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه بیش از هزار هیات مذهبی در استان کرمانشاه فعال اند و خود را برای برپایی عزای اباعبداله الحسین آماده می‌کنند از ادارات و دستگاه‌ها اجرایی خواست درصورت در اختیار داشتن حیاط بزرگ و پارکینگ آنرا برای برپای مراسم سوگواری سید الشهدا دراختیار هیات‌های مذهبی قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پایان گفت: مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی ساعت ۱۸ روز جمعه ۱۵ مرداد در حسینیه ثاراله کرمانشاه برگزار می‌شود.

امام حسین (ع) یک شخصیت فرامذهبی است

افشین امیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به اینکه کرمانشاه از دیرباز میزبان زائران ابا عبدالله الحسین (ع) بوده است گفت: امسال برنامه‌های متفاوتی را با توجه به تقویم مناسبتی ماه محرم طراحی کرده ایم.

او افزود: امام حسین (ع) یک شخصیت فرامذهبی است و امسال محور‌های تبیین عملکرد عوام و خواص در قیام عاشورا، زمان شناسی و بصیرت، اهداف قیام حسینی و برپاداشتن نماز اول وقت، امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه عزاداری در توسعه سیاسی و فرهنگی و نقش و جایگاه زنان و جوانان در واقعه عاشورا در برنامه سازی لحاظ شده است.

پخش ویژه برنامه محرم در ۱۳ شب از سیمای زاگرس، برنامه روشنا قبل از اذان ظهر، مغرب و عشا و برنامه صبحگاهی کودک و نوجوان، برنامه گل نیشان و بازتاب با محوریت محرم و شور و شعور حسینی تقدیم مخاطبان می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.