۷ کشور عربی با ارسال پیامی به رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا به عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، هفت کشور عربی  اتحادیه آفریقا روز سه شنبه، به اعطای مقام عضو ناظر به رژیم صهیونیستی در این اتحادیه اعتراض کردند.

آللی آدماسو، سفیر رژیم صهیونیستی در اتیوپی در ۲۲ ژوئیه اعتبارنامه‌ای را به موسی فکی، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا ارائه کرد که در آن رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه عنوان شده بود.

چندین رسانه عربی خبر دادند که سفارتخانه‌های الجزایر، مصر، کومور، تونس، جیبوتی، موریتانی و لیبی در اتیوپی در پیامی به فکی اعتراض خود را به این تصمیم اتحادیه آفریقا اعلام کرده و آن را مغایر با اصول اتحادیه و حمایت از آرمان‌های فلسطین عنوان کردند.

 در ادامه این اعتراضات، سفارتخانه‌های اردن، کویت، قطر، یمن و نمایندگی اتحادیه عرب در آدیس آبابا همبستگی خود را با این موضع کشور‌های عربی در قبال رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

پیش‌تر نیز الجزایر با ۱۳ کشور دیگر برای اخراج رژیم صهیونیستی از عضویت ناظر اتحادیه آفریقا توافق کرده بود.

وزیر خارجه الجزایر نیز در این باره هشدار داد که این تصمیم که بدون مشورت قبلی با کشور‌های عضو گرفته شده است، هیچگونه  توانایی برای مشروعیت بخشیدن به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی ندارد.

کشور‌های امارات، بحرین، سودان و مغرب (مراکش) سال گذشته و با میانجی‌گری آمریکا روابط خود را رژیم صهیونیستی علنی و عادی کردند.

روابط بین ملت‌های آفریقا و رژیم صهیونیستی در دهه ۱۹۶۰ با گسترش اشغالگری‌های تل آویو در سرزمین‌های فلسطین رو به وخامت گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار