جنبش حماس از موضع الجزایر در مخالفت با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا قدردانی کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تی آر تی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای از موضع الجزایر در حمایت از مسأله فلسطین و رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

در بیانیه حماس آمده است: جنبش حماس قدردان موضع الجزایر در مخالفت با حضور رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا است. حماس همچنین از کشور‌های عربی و اسلامی خواست تا به مسئولیت خود در قبال فلسطین عمل کرده و همانند الجزایر در رد سازش با دشمن صهیونیستی و یاری مردم فلسطین اقدام کنند.

پیش از این وزارت امور خارجه الجزایر درباره این اقدام اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای هشدار داد: «این تصمیم که بدون مشورت قبلی با کشور‌های عضو گرفته شده است، هیچگونه توانایی برای مشروعیت بخشیدن به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی نداشته و کاملا با ارزش‌ها و اصول این اتحادیه مغایر است.»

همچنین خبرگزاری‌های الجزایری اعلام کردند که الجزایر با ۱۳ کشور دیگر برای اخراج رژیم صهیونیستی از عضویت ناظر اتحادیه آفریقا توافق کرده است. کانال «الواقع» الجزایر اعلام کرد که این کشور رسماً تشکیل گروهی از کشور‌های آفریقایی را برای جلوگیری از پذیرش رژیم صهیونیستی به اتحادیه آفریقا با هدف حفظ اصول اتحادیه و حمایت از فلسطین آغاز کرده است.

رژیم صهیونیستی قبلاً تا سال ۲۰۰۲ به عنوان ناظر در سازمان وحدت آفریقا حضور داشت، اما پس از جایگزینی این سازمان با اتحادیه آفریقا این عضویت از آن سلب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار