رئیس همایش ملی سلامت سالمندی از آغاز به کار همایش سلامت سالمندی از امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و رئیس همایش ملی سلامت سالمندی گفت: همایش سلامت سالمندی در ۱۴ محور شامل سالمندان در دوران کرونا، کیفیت و سبک زندگی در دوره سالمندی، تغذیه در سالمندی، سلامت روان و سلامت معنوی در سالمندی، فعالیت فیزیکی، معلولیت و توانبخشی در سالمندی، سیاست گذاری سلامت در سالمندی هدف گذاری شد.

او دیگر محور‌های همایش ملی سلامت سالمندی را اشتغال و استقلال مالی در سالمندان، بیماری‌ها و سندرم‌های شایع سالمندی، مداخلات ارتقاء دهنده سلامت سالمندان، دارو درمانی در سالمندی، پرستاری سالمندان، سلامت اجتماعی در سالمندی و سلامت زنان سالمند برشمرد.

مکارم از برگزاری این همایش به صورت غیرحضوری خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این همایش غیرحضوری برگزار می‌شود.

او افزود: متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی قادر به برگزاری همایش به صورت حضوری نیستیم از این رو اعضاء هیات علمی، شرکت کنندگان و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس سایت این همایش به صورت غیرحضوری شرکت کنند.

رئیس همایش ملی سلامت سالمندی هدف از برگزاری این همایش ملی را بررسی چالش‌ها و راهکار‌های حوزه سالمندی برشمرد و گفت: گروه هدف این همایش شامل کلیه رشته‌ها است.

مکارم تصریح کرد: شناخت ابعاد و ویژگی‌های مختلف حوزه سالمندی نیازمند واکاوی و بررسی‌های علمی است لذا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای ارتقاء کیفیت زندگی و ترویج فرهنگ خودمراقبتی سالمندان این همایش ملی سالمندی را برگزار می‌کند.

مکارم گفت: همایش ملی سلامت سالمندی به مدت دو روز ۱۳ و ۱۴ مرداد از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود و لینک برگزاری همایش vc.jmu.ac.ir/elderhealthآدرس سایت همایشelderhealth.jmu.ac.irاست.

دبیر همایش ملی سلامت سالمندی هم گفت: ۱۸۵ مقاله فارسی و انگلیسی از نقاط مختلف کشور به این همایش ارسال شده است.

 علی کمالی دبیر همایش ملی سلامت سالمندی افزود: از مقالات ارسالی ۴۹ مقاله پذیرفته نشد و در این همایش ۲۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰۸ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار