مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبار امسال راه آهن سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بود که دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تعدادی از پروژه‌های راه و راه آهن استان را بازدید کردند.

حسینعلی مقصودی مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در بازدید از پروژه راه آهن مبارکه ـ سفید دشت ـ شهرکرد، گفت: اعتبار امسال راه آهن سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.


بیشتر بخوانید


او کل مبلغ هزینه شده پروژه از ابتدا تاکنون را پنج هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پروژه اتصال مرکز استان به شبکه ریلی کشور برای تکمیل، نیازمند هشت هزار میلیارد ریال اعتبار است.

مقصودی اضافه کرد: همچون پارسال با پیگیری مدیران ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را تأمین و شاهد بهره مندی مردم استان از این زیرساخت بسیار مهم ارتباطی باشیم.

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس نیز با اشاره به دغدغه اصلی نمایندگان استان در تکمیل زیرساخت‌ها و ارتقای خدمات و دسترسی‌ها برای آینده بهتر استان گفت: با پیگیری‌های بسیار خوب و پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه، به گفته پیمانکار و مشاورین، تا پایان سال جاری شاهد اتمام کار زیرسازی پروژه خواهیم بود.

او تلاش مسئولین ارشد استان و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در یک سال و نیم گذشته برای تأمین اعتبار و کار ساخت راه آهن استان را قابل تقدیر دانست و افزود: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، در سال ۱۴۰۱ صدای سوت قطار در استان شنیده خواهد شد.

مسعود اصولی مشاور طرح دستگاه نظارت راه آهن مبارکه ـ سفید دشت ـ شهرکرد نیز طول اولیه این پروژه را ۹۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییر مکان ایستگاه شهرکرد، طول پروژه به ۸۹ کیلومتر کاهش یافت.

او اختلاف ارتفاع در طول مسیر را ۳۹۷ متر اعلام کرد و افزود: به دلیل همین اختلاف ارتفاع و کوهستانی بودن منطقه، ۱۵ دستگاه تونل در این مسیر ریلی طراحی شده که ۱۳ تونل فعال است.

اصولی اضافه کرد: حفاری بزرگترین تونل این مسیر به طول هزار و ۵۲۵ متر در منطقه سفیددشت، به اتمام رسیده و در مرحله لاینینگ است.

او همچنین این پروژه را دارای پل‌های متفاوت و بسیار بزرگ در محل تقاطع‌ها و دره‌های کوهستانی دانست و گفت: بزرگترین پل ۹۰۰ متر طول دارد و دارای ۳۰ دهنه ۳۰ متری است.

اصولی ادامه داد: پارسال پروژه مشکل نقدینگی نداشت و امیدواریم امسال نیز منابع اعتباری به موقع تأمین و کار زیرسازی به پایان برسد.

نماینده مردم شهرکرد ـ بن و سامان در مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی همچنین از پروژه‌های چهار خطه شهرکرد ـ کیان ـ طاقانک و چهار خطه شهرکرد ـ شلمزار و تقاطع غیر همسطح سه راهی هفشجان بازدید کردند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار