مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از آغاز انتخاب رشته پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۰ کردستان از روز چهارشنبه در ۳۰ پایگاه پیش بینی شده از سوی آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: امسال ۳۰ پایگاه انتخاب رشته در مدارس کردستان برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی انتخاب رشته توسط مشاوران مجرب آموزش و پرورش به داوطلبان مجاز انتخاب رشته ایجاد شده است.

 قربانی با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند به مدت یک هفته با مراجعه به این پایگاه‌ها نسبت به انتخاب رشته موردعلاقه خود اقدام کنند، گفت: در این مراکز بهترین و با تجربه‌ترین مشاوران حضور دارند که ضمن شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش‌ها و قوانین انتخاب رشته با بهره گیری از نرم افزار‌های ویژه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی می‌کنند.

او تاکید کرد: داوطلبان در این ایام مواظب فرصت طلبی برخی از افراد و موسسات سودجود باشند چراکه این افراد تنها باهدف سودجویی اقدام به تبلیغات کذایی و راه اندازی پایگاه‌های انتخاب رشته کرده و با دریافت مبلغ زیادی انتخاب رشته را برای دانش آموزان انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اولیا و دانش آموزان خواست: به پایگاه انتخاب رشته وابسته به آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان مراجعه کرده و از مشاوره تحصیلی مشاوران استفاده کنند؛ چراکه این مراکز صرفا باهدف کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته صحیح راه اندازی شده است.

در کنکور سراسری ۱۴۰۰ تعداد ۲۹ هزار و ۴۳ داوطلب در استان کردستان در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه با هم رقابت کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.