تعیین نرخ میوه بر اساس عرضه و تقاضا در همدان

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: نرخ میوه ثابت نیست و بر اساس وضعیت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا البرزی رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با تأکید بر اینکه امسال قیمت میوه نسبت به سال گذشته گران‌تر شده است، بیان کرد: افزایش هزینه‌های تولید، نرخ دستمزد کارگر و حمل‌و‌نقل سبب افزایش بهای تمام شده کالا شده است.

او با اشاره به اینکه امسال سرمازدگی محصولات را داشتیم، گفت: همین امر سبب کاهش تولید و در نتیجه افزایش قیمت شده است.

البرزی با بیان اینکه به خاطر شرایط کرونایی و توصیه پزشکان به مصرف میوه و سبزیجات، میزان تقاضا و مصرف مردم افزایش یافته است، افزود: هرچه تولید و عرضه محصولات کمتر باشد قیمت بالاتر می‌رود.

او درباره کمبود و گرانی زردآلو گفت: امسال تولید زردآلو در باغات همدان بسیار کم بود و فقط به مدت یک هفته عرضه این محصول در بازار انجام شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با تاکید بر اینکه تعیین قیمت محصولات در دست واحد‌های خرده‌فروشی نیست تصریح کرد: این واحد‌ها فقط سود قانونی ۱۵ تا ۳۵ درصد خود را بر روی کالا‌ها اعمال می‌کنند.

البرزی از نظارت روزانه بازرسان در بازار میوه‌و‌تره بار خبر داد و افزود: همه واحد‌ها موظف به نصب برچسب قیمت بر روی محصولات و ارائه فاکتور خرید هستند.

او با بیان اینکه همه توصیه‌های بهداشتی درباره پیشگیری از کرونا در بازار سرگذر و واحد‌های میوه فروشی ارائه شده است گفت: همکارانی که علائم سرماخوردگی و مشکوک به کرونا دارند نباید در محل کار حاضر شوند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.