رئیس‌اتحادیه لوازم یدکی خودرو استان‌همدان:

۹۰ درصد بازار لوازم یدکی کشور وارداتی است/تسمه تایم تقلبی در بازار زیاد است

رئیس‌اتحادیه لوازم یدکی خودرو استان‌ همدان گفت: علیرغم وجود پتانسیل تولید لوازم یدکی اساسی در استان، بیش از ۹۰ درصد قطعات موجود در بازار وارداتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمود اهور، رئیس‌اتحادیه لوازم یدکی خودرو استان‌همدان با تأکید براینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد قطعات لوازم یدکی مصرفی کشور وارداتی است، گفت: در خودرو‌های نسل جدید ۸۰ تا ۹۰ درصد قطعات مصرفی اساسی وارداتی است، اما برای خودرو‌های قدیمی مانند پراید و پیکان که با وجود اینکه از رده خارج شده، اما هنوزهم درحال فعالیت‌اند، قطعات آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود.

او در ادامه با اشاره به عدم درجه بندی کیفی قطعات لوازم یدکی، افزود: یکی از مشکلات اساسی درحوزه قطعات لوازم یدکی اتومبیل خودرو عدم درجه بندی کیفی بوده که خوشبختانه وزارت صمت طرحی را به تصویب رسانده و به تمامی اتحادیه‌های لوازم یدکی در سراسر کشور ابلاغ کرده که به همین منظور هرتولید کننده یا وارد کننده لوازم یدکی موظف به گرفتن شناسه برای کالای خود است و خریدار می‌تواند با تلفن همراه خود اصالت کالا را استعلام کند.

رئیس‌اتحادیه لوازم یدکی خودرو استان‌همدان با تأکید بر تخلف‌های موجود درحوزه لوازم یدکی، اظهار داشت: بیشترین تخلف مربوط به تسمه تایم است و متأسفانه فروشندگان متخلف، تسمه تایم تقلبی را با مارک اصلی به فروش می‌رسانند و در صورت نامرغوب بودن تسمه تایم و پاره شدن آن در حین روشن بودن خودرو آسیب جدی و هزینه باری را به خودرو وارد می‌کند.

اهور ادامه داد: از شهروندان عزیز تقاضا داریم که لوازم یدکی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز استان تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل استان همدان یا اتاق اصناف گزارش دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.