اتحادیه اروپا افزایش حملات طالبان به مناطق مختلف افغانستان را محکوم کرده و خواستار آتش‌بس دائمی در این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا امروز با صادر کردن بیانیه‎‌ای، خواستار آتش‌بس فوری، کامل و پایدار در افغانستان شد و تشدید حملات طالبان به مناطق مختلف این کشور را محکوم کرد.

«جوزپ بورل»، وزیر خارجه اتحادیه اروپا و «یانش لنارچیچ»، کمیسر اروپایی مدیریت بحران در بیانیه مشترکی گفتند: حمله نظامی طالبان با تعهد برای حل و فصل درگیری‌ها از طریق مذاکره در تضاد است.

پیش از این «ضمیر کابلوف» فرستاده ویژه ریاست جمهوری روسیه در افغانستان، در سخنانی اعلام کرده بود روسیه اطلاعاتی در مورد همکاری گروه‌های خارجی به رهبری آمریکا با گروه تروریستی داعش در افغانستان را دریافت کرده است.

با وجود شواهدی دال بر همکاری آمریکا با تروریست‌ها در افغانستان، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا بار‌ها با گرفتن ژست خیرخواهی اعلام کرده است هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری‌های افغانستان وجود ندارد و این کشور تلاش می‌کند درگیری‌ها رو بر اساس دیپلماسی حل کند.

بلینکن در ادامه ادعا‌های خود افزوده بود: کنترل طالبان بر افغانستان با زور، آن را به یک کشور مطرود بدل کرده و از حمایت بین المللی محروم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار