عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره روند بررسی کابینه رئیس جمهور پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگوب ۱۸ و ۳۰ درباره جزئیات ارائه لیست کابینه رئیس جمهور گفت: بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی مراسم تحلیف امروز برگزار شد. این مراسم با حضور بیش از ۱۱۵ هیات و شرکت کننده از ۸۰ کشور دنیا برگزار شد. رئیسی جمهور در این مراسم سوگند یاد کردند و برنامه با نطق ریس جمهور به پایان رسید.

متفکر آزاد اطهار کرد: حضور هیات‌های مختلف از کشور‌های مختلف دنیا در شرایط کرونا خیلی خوب بود. البته شیوه نامه‌های بهداشتی نیز رعایت شد تا خطری هیچ کس را تهدید نکند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: انتقال قدرت در کشور ما امروز مورد توجه دنیا قرار گرفت و کشور‌های منطقه به این تغییر قدرت علاقه‌مند بودند و شرایط نشان می‌دهد این کشور‌ها به دولت جدید و شکل گیری روابط بیشتر علاقه‌مند هستند.

وی افزود: امیدواریم شاهد ثمراث این دولت در جامعه و سیاست ورزی باشیم.

متفکر آزاد گفت: بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس رئیس جمهور از امروز تا دو هفته فرصت دارد کابینه را معرفی کند و ریس مجلس در اولین جلسه پس از اخذ این لیست اعلام وصول این لیست را اعلام می‌کند و کمیسیون‌ها یک هفته به صورت فشرده این لیست را بررسی می‌کنند و بعد از یک هفته صحن تشکیل می‌شود و بررسی صلاحیت وزرا آغاز می‌شود.

رئیسی ادامه داد: به گفته رئیس جمهور منتخب ریس جمهور برنامه کلان خودش و وزرایش را تا اوایل هفته آینده ارائه می‌کند. در جلسه بررسی صلاحیت‌ها ۲ ساعت و نیم سخنرانی خواهد بود و برای هر وزیر موافقین و مخالفین صحبت می‌کنند و هر وزیر نیم ساعت صحبت می‌کند و بعد رای گیری انجام می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: با سرعت و دقت فرایند بررسی صلاحیت‌ها را پیش خواهیم برد. مجلس بدون اتلاف وقت و در تعامل سازنده به بررسی این لیست خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
خدا بخیر کنه
آخرین اخبار