اجرای آبیاری نوین در ۳۰۰هکتار دیگر از زمین‌های کشاورزی دلگان

مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دلگان با هدف مدیریت صحیح بهره‌وری آب در بخش کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز شد.

رفعت پور مدیر جهاد کشاورزی دلگان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: شهرستان دلگان، در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در کشور، پیشرو است، این طرح برای افزایش محصول و کاهش مصرف آب بسیار سودمند است.

مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: در راستای مدیریت صحیح بهره وری آب ۳۰۰ هکتار طرح سیستم آبیاری نوین از نوع قطره‌ای و کم فشار با اعتباری ۵۰ میلیارد ریال در اراضی کشاورزی شهرستان دلگان به بهره برداری رسید.

شهناز رفعت پور افزود: راندمان آبیاری در روش بارانی ۸۰ درصد و در روش قطره‌ای ۹۵ درصد است در حالیکه این راندمان در روش سنتی به ۳۷ درصد کاهش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی دلگان افزود: شهرستان دلگان ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که تا به امروز ۱۴ هزار هکتار آن به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده که این شهرستان از این حیث رتبه نخست را در استان دارد.

شیرمحمد دهانی کارشناس آب و خاک جهاد کشاورزی دلگان نیز گفت: افزایش سطح زیر کشت، افزایش عملکرد، افزایش راندمان آب، کاهش هزینه‌های کارگری از مهم‌ترین مزایای روش آبیاری نوین نسبت به روش غرق آبی است.

فرماندار دلگان گفت: اجرای طرح‌های سیستم‌های آبیاری نوین در شهرستان دلگان در سال‌های اخیر زمینه صرفه جویی حدود ۷۰ میلیون مترمکعب منابع آبی شهرستان را فراهم کرده و از سویی دیگر موجب بالغ بر ۶۰ هزار تُن افزایش تولید محصولات کشاورزی شده است.

مجتبی شجاعی افزود: امیدواریم در سال جاری با مانع زدایی موانع پیش روی اجرای طرح‌های آبیاری نوین بتوانیم روند اجرای سیستم‌های آبیاری نوین را در شهرستان تسریع کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار