دادگاه عالی فرانسه تأیید کرد گذرنامه سلامت تا حدی زیادی مطابق با قانون اساسی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، پس از اعتراضات فراوان در فرانسه، سرانجام دادگاه عالی فرانسه اعلام کرد «گذرنامه سلامت» تا حد زیادی مطابق قانون اساسی است.

مقامات ارشد قانون اساسی فرانسه روز پنجشنبه «گذرنامه سلامت» را که دسترسی به رستوران ها، کافی شاپ ها، قطار‌های بین شهری را محدود به افراد واکسینه شده و یا آن‌هایی که جواب آزمایش ابتلایشان به کرونا منفی است، می‌کند، مورد تأیید قرار دادند.

گذرنامه سلامت که از روز دوشنبه ارائه آن در همه جای فرانسه الزامی خواهد شد، اعتراضات فراوانی را در پی داشته و مخالفان این طرح، امانوئل مکرون را متهم می‌کنند که وی در حال اجرای نوعی «دیکتاتوری سلامت» است.

حال دادگاه قانون اساسی فرانسه اعلام کرده محدودیت‌هایی که ماه گذشته میلادی از سوی پارلمان تصویب شد، نوعی «توازن متعادل» میان نگرانی‌های بهداشتی عمومی و آزادی‌های شخصی است.

در پی تأیید گذرنامه سلامت از سوی دادگاه قانون اساسی فرانسه، صد‌ها معترض در برابر شورای قانون اساسی پاریس با ایجاد سر و صداهایی، این اقدام را محکوم کردند.

یکی از معترضان زدن برچسبی به پیراهن خود زده که بر روی آن نوشته بود: «دیکتاتوری سلامت: بس کنید». این معترض به خبرنگاران گفت که او خودش کاملا واکسینه شده است؛ اما هرکسی باید قادر باشد تا آزادانه انتخاب کند؛ نه آنکه قوانین ظالمانه آن‌ها را مجبور به چیزی کند. به زودی ما در زندگی برای هر کاری نیازی به «کیو آر کد» خواهیم داشت. این یک شیب لغزنده و یک حمله بی سابقه به آزادی‌های ماست.

گفتنی است روز شنبه هفته‌ای که گذشت، هزاران فرانسوی معترض در اعتراض به گذرنامه سلامت در شهر‌های مختلف این کشور به خیابان‌ها آمده بودند که با خشونت پلیس مواجه شدند. پلیس به منظور متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار