مصرف نفت سفید در کردستان ۳۰ درصد کاهش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از کاهش ۳۰ درصدی مصرف نفت سفید در سه ماهه نخست سال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبدالله گیتی‌منش مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به روند کاهشی توزیع نفت سفید در استان به دلیل افزایش گازرسانی به وبژه در روستا‌ها گفت: سال گذشته ۵۵ میلیون لیتر نفت سفید در استان توزیع شده است.

اوافزود: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، صنایعی که بنابه هر دلیل در حال حاضر از سوخت مایع استفاده می‌کنند باید شناسایی شوند و گازرسانی به آن‌ها صورت گیرد که در این راستا کارگروهی تشکیل شده و گازرسانی به این واحد‌ها با اعطای تسهیلات مالی انجام خواهد شد.

گیتی منش با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی مصرف نفت سفید درسه ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: در این مدت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر نفت سفید در سطح استان توزیع شده که پنج میلیون لیتر آن مربوط به روستا‌ها بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: در سه ماهه اخیر ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار لیتر نفت سفید در سطح روستا‌های سخت‌گذر استان توزیع شده است.

گیتی منش با بیان اینکه سهمیه نفت روستا‌ها روی کارت بانکی خانوار‌ها شارژ می‌شود و در این راستا هر ساله راستی آزمایی‌ها برای حذف خانوار‌هایی که از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر نفت سفید بین ۲۲ هزار خانوار روستایی در استان کردستان توزیع می‌شود.

بر اساس آمار‌ها در سال ۱۳۹۸ نفت سفید در بین بیش از ۳۰ هزار خانوار کردستانی توزیع شده است و این روند به دلیل افزایش و تسریع در گازرسانی به روستا‌ها و مناطق صعب العبور استان هر ساله کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.