خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری نیازمند وحدت و همدلی است؛ کشمکش‌ها و اختلافات شخصی و محلی به اين استان آسیب می‌رساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آیات سوره انبیا، اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم، همه انبیا یک امت بودند و از یکجا نشات گرفته‌اند. آن ها همه فرستاده پرودگار هستند و آغاز نسل این انبیا از حضرت آدم و پایان آنان به حضرت مهدی (عج) ختم می‌شود.

او با اشاره به ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، افزود: خبرنگاری، تعهد تا پای جان در اطلاع‌رسانی است، این قشر فرهنگی، بايد خبر متعهدانه و اطلاع‌رسانی خداپسندانه را مدنظر خود قرار دهند، كه به همه خبرنگاران خداقوت عرض می‌شود.


بيشتر بخوانيد


حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، اضافه کرد: برگزاری مراسم برای اباعبدالله (ع) نباید کمرنگ شود، بلکه باید برگزاری این مراسمات در هر شرایطی و البته با رعایت دستورات و دستورالعمل‌های بهداشتی مدنظر قرار بگیرد. محرم پیام انسان‌ساز، حریت‌بخشی، طاغوت‌ستیزی، استکبارستیزی و سلامت برای جامعه دارد.

او با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر در هفته نخست ماه محرم، تصریح کرد: این دو فریضه تا آن جا ادامه یافت که عاشورا را ایجاد کرد، چگونه می‌توان نسبت به این دو فریضه بی‌تفاوت بود، امام حسین (ع) مسائل بعد از قیام را بر امر به معروف و نهی از منکر استوار کرد و باید به این دو فریضه عمومیت بخشیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به تشکیل دولت جدید افزود: این دیدگاه که رئیس جمهور، رئیس همه ملت است، باید در جامعه به‌درستی تبیین شود؛ بنابراین باید به نظرات همه سلایق سیاسی احترام گذاشته شود و مانند گذشته، تنها یک عده میدان‌دار نباشند.

او اضافه کرد: در عزل و نصب‌های دولت جدید، قدری سعه صدر صورت بگیرد و با همدلی بیشتر، مسئولیت‌ها به افراد سپرده شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام بیان کرد: چهارمحال و بختیاری نیازمند وحدت و همدلی است، کشمکش‌ها و اختلافات شخصی و محلی به استان آسیب می‌رساند، بنابراین باید مسئولانی دلسوز برای استان انتخاب شود.

او اظهار داشت: همه می‌دانند دولت منتخب در چه شرایطی زمام امور را به دست گرفته است، بدهی‌های بجای مانده از دولت قبل این شرایط را می‌طلبد که مردم همراهی بیشتری داشته و سطح توقع خود را کم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه دولت جدید، دولت تحول است، تصريح كرد: فسادستیزی و تحول، منافع عده‌ای را برمی‌انگیزد و در نتیجه تحرکات دشمن را به دنبال دارد، رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، به خط شیطانی دشمن و بدخواهان اشاره کردند، مسلما تدابیر حکیمانه دولت، فتنه دشمنان را خنثی می‌کند.

او با اشاره به اوج همه گیری ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: مردم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مراقب سلامتی خود و خانواده هایشان باشند و از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: حتی اگر برگزاری نماز جمعه آسیب زا باشد، به طور حتم آن را تعطیل می‌کنیم و نماز جمعه هم اکنون با رعایت حداکثری دستورالعمل هاي بهداشتی و به طور مختصر برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در شرایط سخت کرونایی از وزیر بهداشت و فعالان عرصه بهداشت و درمان تشکر می‌کنم و از مسئولان ابن وزارتخانه می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به استان چهارمحال و بختیاری داشته باشند، چرا که فشار کنونی بر حوزه بهداشت و درمان استان نیازمند همکاری گسترده ارتش، سپاه و این وزارتخانه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار