از سرگیری تنش‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان

نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان با حمله به مواضع یکدیگر بار دیگر تنش‌های میان دو طرف را افزایش دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های ارمنستان بار دیگر به مواضع جمهوری آذربایجان تیراندازی کردند و باکو نیز در اقدامی متقابل به آن واکنش نشان داد.

نیرو‌های ارمنستان به مواضع جمهوری آذربایجان در نزدیکی روستای «آرازداین» (Arazdeyen) در شهرک حیدرآبادِ نخجوان تیراندازی کردند.

نیرو‌های جمهوری آذربایجان نیز اقدام متقابل انجام دادند و اکنون منطقه تحت کنترل باکو است. همچنین گفته می‌شود جمهوری آذربایجان در جریان این درگیری تلفات جانی نداشته است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با اعلام این خبر گفت: «این درگیری مسلحانه ساعت ۱۱ شب به وقت محلی آغاز شد و تا ۱۱:۵۰ دقیقه شب ادامه داشت. در جریان این درگیری روستای "ایستیسو" در منطقه "کلبجر" هدف قرار گرفت.»

همچنین منابع خبری از آتش گرفتن مواضع ارمنستان در «واردنیس» در استان "گغارکونیک" خبر دادند.

روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال ۱۹۹۱ و در پی ورود نظامیان ارمنستان به منطقه قره باغ رو به تیرگی گرایید. این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از ۴۴ روز مناقشه خونین سرانجام در دهم نوامبر ۲۰۲۰ با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه به پایان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار