نظامیان روسیه در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان مستقر شدند

در پی درخواست نخست وزیر ارمنستان، نیرو‌های گارد مرزی روسیه در سراسر مرز‌های باکو-ایروان مستقر شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد نیرو‌های گارد مرزی روسیه در منطقه مرز این کشور (ارمنستان) با جمهوری آذربایجان مستقر شدند.

پیش از این در پی تشدید تنش‌ها در مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان خواستار استقرار نیرو‌های روسیه در سراسر مرز‌های باکو- ایروان شده بود.

او گفته بود: معتقدم که با توجه به اوضاع جاری، موضوع استقرار مرزبانان روسی در سراسر مرز‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید بررسی شود تا اقدامات برای علامت گذاری مرزی بدون ریسک برخورد‌های نظامی انجام گیرد.

در پی تشدید درگیری‌ها، وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای از کشته شدن سه نظامی این کشور و زخمی شدن دو تن دیگر در منطقه مرزی شمال شرق خبر داده بود.

طبق بیانیه وزارت دفاع ارمنستان در نتیجه بمباران نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان، سه نظامی ارمنستان در محدوه مرز‌های ارمنستان کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال ۱۹۹۱ و در پی ورود نظامیان ارمنستان به منطقه قره باغ رو به تیرگی گرایید. این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از ۴۴ روز مناقشه خونین سرانجام در دهم نوامبر ۲۰۲۰ با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه به پایان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار