طی روزهای اخیر ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر خالی بودن تخت های بیمارستان امام خمینی کرج که برای کاربران جای تعجب داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ویدئویی توسط کاربران در فضای مجازی منتشر شده است که از خالی ماندن تخت های بیمارستان امام خمینی(ره) کرج در این بحران کرونا و افزایش جمعیت بیماران حکایت می کند.

ابوالفضل فانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و رئیس هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های استان، گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) کرج در مالکیت بنیاد شهید و سازمان همیاری به نمایندگی از شهرداری‌های استان است که به دستور استاندار البرز باید در این شرایط کرونایی به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود.

او افزود: این بیمارستان از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۹۵ به تعهدات بیمه‌ای خود عمل نکرده و از سال ۱۳۹۵ با تغییر تعرفه خصوصی به دولتی و به کارگیری نیروی مازاد عملا زیان ده شده است.

فانی گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به دفعات به مزایده گذاشته است و در نهایت در نوبت هشتم به بخش خصوصی واگذار شد که آن هم با دعوی تقابل بنیاد شهید و عدم انجام تعهدات از سوی خریداران با رای محاکم قضایی خلع ید شد.

او افزود: شهرداری کرج با توجه به این که یکی از سهامداران اصلی این بیمارستان است آمادگی داشت تا مدیریت بیمارستان را برعهده بگیرد اما با ورود بنیاد شهید به عنوان شریک مشاعی درخواست واگذاری بیمارستان به بنیاد مطرح شد که با حضور رئیس کل دادگستری و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و دیگر مسئولان استانی جلساتی برگزار و در نهایت بیمارستان در تاریخ ۱۷ خرداد ماه گذشته به نماینده بنیاد شهید تحویل داده شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: متاسفانه شرکت شاهد به نمایندگی از بنیاد بعد از گذشت یکماه از انجام تعهدات خودداری کرد.

او افزود: بیش از ۲/۳ از شش دانگ بیمارستان متعلق به بنیاد شهید است که نه تنها به تعهدات خود در خصوص واگذاری عمل نکرده بلکه در خصوص سهم خود نیز تعیین تکلیف نمی‌کند.

فانی گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) در برزخ عدم تعیین تکلیف بنیاد شهید در شرایط حساس کرونا است چرا که مالکیت بیمارستان مربوط به بنیاد شهید و شهرداری‌های استان است و ارتباطی به استانداری ندارد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.