مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: بیش از ۳۰ هزار تن خرما از اواخر خرداد تاکنون از سطح نخلستان‌های جنوب استان برداشت شده است.

اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: برداشت خرما اواخر خرداد از سطح ۴۹ هزار و ۷۱۸ نخلستان‌های مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان با ارقام زودرس شامل کتومی، نگال و آشوبه شروع و با ارقام دیررس مایکلی و هلیله در آبان به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: خرمای مضافتی با سطح زیر کشت ۲۸ هزار و ۴۰۰ هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار که بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ۴۱ درصد سطح محصولات باغی استان به کشت خرما اختصاص دارد.

وی ادامه داد: از ۶۲ هزار و ۹۱۴هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان ۴۹هزار و ۷۱۸ هکتار بارور بوده و سالیانه ۲۷۵ هزار تن انواع خرما در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

شهرکی اظهارداشت: خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های دیگر به کشور‌های حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود.

وی گفت: بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت خرما در استان زمینه اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار