مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه زنجان از افتتاح و فعالیت ٥١٣ صندوق قرض الحسنه مردم یار در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ پیری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه زنجان گفت: سازمان بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ طبق فرمایش مقام معظم رهبری راه اندازی شد.

او بااشاره به اینکه این سازمان در ۸ محور اساسی و در ۳۰۰ عرصه فعالیت دارد، افزود: یکی از عرصه‌های مهم سازمان بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی است و این ۲ موضوع از سال ۱۳۹۰ مطرح و تاکنون بیش از ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به بسیجیان برای راه‌اندازی کسب و کار اهداء شده است.

سرهنگ پیری بابیان اینکه تاکنون به ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در زمینه اشتغال و اشتغال زایی کمک شده است به افتتاح کارگاه خیاطی و صنایع غذایی اشاره کرد و ادامه داد: منابع مالی این کارگاه‌ها توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه و بانک‌های عامل تأمین شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بااشاره به هدف اقتصاد مقاومتی، گفت: هدف از این مهم تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه در روستا‌ها و محلات می‌باشد که به واسطه این طرح از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۵۱۳ صندوق افتتاح و بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات بالغ بر ۹ میلیارد تومان به قرض‌الحسنه اهداء شده که هزار و ۶۰۰ نفر برای راه‌اندازی کسب و کار تأمین مالی شده اند.

او به برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در مهرماه امسال اشاره کرد و افزود: عمده فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در محوریت عمران و اقتصاد مقاومتی است که همه برنامه‌ها به نام شهداء مزین شده است.

سرهنگ پیری بااشاره به اهداف سازمان بسیج سازندگی،گفت: هدف این سازمان برگزاری ۳۵۳۵ برنامه در ۸ محور اصلی سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) است.

او بابیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برنامه‌ها در ۳ محور اصلی برنامه ریزی شده است و هزار و ۵۰ طرح خرد، کلان و خانگی تعیین شده که بیشتر در حوزه صنعت، کشاورزی و صنایع دستی است و بیش از ۵۵ میلیارد تومان از طریق وام‌های قرض‌الحسنه ویارانه تأمین مالی خواهند شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.