طبق جدیدترین نتایج موسسه وبومتریکس، دانشگاه اردکان در فهرست ۱۲۹ دانشگاه برتر ایران و ۴۲۳۴ موسسه برتر جهان بر اساس تعداد استنادات در گوگل اسکالر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علی فتح‌زاده معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان گفت: طبق ویرایش دوازدهم نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس استنادات «گوگل اسکالر» در جولای ۲۰۲۱، دانشگاه اردکان برای چندمین بار در فهرست برترین دانشگاه‌های ایران قرار گرفته است. 

او افزود: در این رتبه‌بندی ۱۲۹ دانشگاه ایرانی در فهرست ۴۲۳۴ موسسه برتر جهانی قرار گرفته‌اند که دانشگاه اردکان با تعداد ارجاعات۲هزارو ۲۳۰، رتبه ملی ۱۰۷ و رتبه جهانی۳هزارو ۷۲۵ را کسب کرده است. این در حالی است که دانشگاه اردکان در بین دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم رتبه ۵۷ را به خود اختصاص داده است.

وبومتریکس هرساله به منظور شفافیت رتبه‌بندی خود تعداد استنادات دانشگاه‌ها بر اساس پروفایل‌های گوگل اسکالر را به صورت نسخه بتا (Beta) به نمایش می‌گذارد. این نظام رتبه‌بندی، موسسه‌ها را با نشانی وب‌ سایتشان در پایگاه «گوگل اسکالر» شناسایی و ۲۱۰ پروفایل عمومی برتر آن‌ها را با حذف ۲۰ پروفایل ابتدای لیست پایش می‌کند. پس از آن استناد‌ها شمارش و موسسه‌ها بر پایه شمار استنادهایشان رتبه‌بندی می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار