دانشمندان در حال ابداع پانسمانی هستند که می‌تواند زخم‌های صعب العلاج را درمان کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاقتصادیه نیوز، یک تیم تحقیقاتی موفق به ساخت پانسمان پزشکی با خواص متمایز شد؛ به گونه‌ای که آزمایشات پیش بالینی تایید کردند که آن‌ها برای استفاده به عنوان پانسمان در درمان زخم‌های مزمن و پیچیده مناسب هستند. پانسمان جدید ترکیبی از زیست سازگاری، دوام، تجزیه پذیری زیستی و خواص مکانیکی مطلوب مشابه چرم است.

در حال حاضر محققان در حال توسعه مواد سفارشی و قابل استفاده از نظر پزشکی بر اساس پروتئین تروپلاستین انسانی هستند. این پروتئین اولیه در بدن به الاستین تبدیل می‌شود، یک بیوپلیمر زیست ساختاری با عمر طولانی و دارای خواص مکانیکی استثنایی؛ بنابراین به پوست و سایر اندام‌ها انعطاف لازم را می‌بخشد..

به گزارش "اسکای نیوز"، پانسمان زخم از اهمیت ویژه‌ای در افراد مسن برخوردار است؛ به گونه‌ای که درمان بیماری‌های پیچیده زخم مانند: زخم وریدی، زخم پا یک چالش برای سیستم بهداشتی است. درمان طولانی مدت برای افراد آسیب دیده دردناک است و برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی گران است.

در حال حاضر، از مواد مبتنی بر پروتئین ابتکاری برای درمان چنین زخم‌هایی استفاده می‌شود، اما از آنجا که از بافت حیوانات ساخته شده اند، خطر عفونت را افزایش می‌دهند یا می‌توانند منجر به واکنش‌های ایمنی ناخواسته شوند.

در پاسخ به این نگرانی ها، دکتر کریستین اشملزر رئیس گروه مواد بیولوژیکی و ماکرو مولکولی در موسسه Fraunhofer می‌گوید: "الاستین یک پروتئین بسیار پایدار از نظر شیمیایی و آنزیمی است که زیست سازگار است و در صورت استفاده منجر به رد ایمنی نمی‌شود؛ بنابراین، ما می‌خواهیم راه حل‌های جدید و ابتکاری را برای درمان این نگرانی‌ها پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید:

نکاتی مهم درباره انحراف ستون فقرات

نحوه مراقبتهای بعد از جراحی تعویض مفصل زانو


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار