همکاری فولاد مبارکه در کاهش اعمال محدودیت به برق خانگی

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: اگر همکاری شرکت فولادمبارکه نبود با چالش‌های بسیاری در بخش تامین برق خانگی مواجه می‌شدیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا نوحی سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: خاموشی‌های اخیر به  این علت است که محدودیت‌های اعمال شده در بخش صنعت کفاف کمبود تولید برق را نمی‌دهد و چاره‌ای جز این است که از طریق شبکه سراسری، بخش خانگی با محدودیت برق مواجه شود.

او یکی دیگر از دلایل اعمال محدودیت برق در بخش خانگی را افزایش دما دانست و افزود: با توجه به افزایش دمای هوا و جلوگیری از فروپاشی شبکه، رله‌های فرکانسی وارد مدار شده و برق از شبکه سراسری برق قطع می‌شود.

سخنگوی صنعت برق اصفهان بیان کرد: اگر همکاری صنایع فولادی به ویژه شرکت فولاد مبارکه نبود قطعا با مسائل عدیده‌ای مواجه می‌شدیم این شرکت در روز ۲۵ درصد  و از ۱۲ شب تا ۷ صبح هم ۵۰ درصد برق دیماندی را مصرف می‌کند و با تمام محدودیت‌های برق در راستای مسئولیت‌های اجتماعی پلنت‌های اکسیژن ساز را از مدار خارج نکرده تا مبادا تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر در شرایط وخیم امروزه به خطر بیفتد.

نوحی گفت: مقرر شده است که صنایع فولادی در سطح کشور بالغ بر ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه احداث کنند و شرکت فولاد مبارکه هم متعهد شده است که ۱۵۰۰ مگاوات برق تولید کند. از آنجایی که استان اصفهان ۲ هزار مگاوات کمبود تولید دارد این اقدام شرکت فولاد مبارکه می‌تواند در عبور از بحران کمبود تولید موثر باشد.  

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار