آمریکا در تلاش است با دسترسی به بانک اطلاعات ژنتیک در آزمایشگاه ووهان به اطلاعاتی در مورد منشا ویروس کرونا دست یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، برخی جاسوسان آمریکایی در تلاشند به بانک اطلاعاتی ژنتیک در آزمایشگاه ووهان دسترسی پیدا کنند تا از این طریق هم منشا ویروس کرونا را بشناسند و هم دولت چین را برای ارائه اطلاعاتی در زمینه این همه گیری تحت فشار قرار دهند.

بر این اساس، مقامات آمریکایی امیدوارند این بار با فرستادن جاسوسان خود به آزمایشگاه ووهان چین بتوانند به منشاء همه گیری ویروس کرونا در جهان دسترسی پیدا کنند. داده‌های ژنتیکی در نهایت می‌تواند ابزاری قطعی باشد برای تعیین این موضوع که ویروس کرونا منشایی آزمایشگاهی دارد و یا اینکه به طور طبیعی از طریق حیوانات به انسان منتقل شده است.

منابع خبری می‌گویند ماموران اطلاعات جاسوسی آمریکا در روز‌های اخیر توانسته اند به بخشی از بانک اطلاعات ژنتیکی در آزمایشگاه ووهان دسترسی پیدا کنند. هنوز مشخص نیست سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا چگونه به برخی از اطلاعات بانک ژنتیکی آزمایشگاه ووهان دسترسی پیدا کردند. این تلاشها در راستای درخواست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای مشخص کردن منشا اصلی این همه گیری در جهان است.

به گفته منابع خبری، برخی اطلاعاتی که به دست جاسوسان آمریکایی افتاده است شامل نقشه‌های ژنتیکی و نمونه‌های ویروس مورد مطالعه در آزمایشگاه ووهان چین است.

از زمان همه گیری کرونا در جهان، مقامات آمریکا مدام تلاش کردند چین را مقصر اصلی گسترش این ویروس در جهان اعلام کنند. آن‌ها می‌گویند کووید ۱۹ یک ویروس آزمایشگاهی است که دولت چین به عمد آن را در جهان منتشر کرده است. گفته‌ای که هر بار دولت چین آن را به شدت تکذیب می‌کند و دامن زدن به شایعات را در راستای اقدامات خصمانه واشنگتن می‌داند.

پیش تر برخی مقامات ارشد علمی جهان اعلام کرده بودند کرونا منشا حیوانی دارد و به طور طبیعی از طریق حیوانات به انسان منتقل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اینا یه کارایی توی آزمایشگاه با هم انجام دادن که دارن هم دیگه رو مقصر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۵۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
خداوند باعث و بانی کرونا رو رسوا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
مگه چینیا دارن چیزی رو مخفی میکنن که میخوان به ضرب جاسوس بازی کشفش کنن ؟
آخرین اخبار