رئیس مجلس با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران در روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها و پایان دادن به بعضی از شایعه‌ها و تهمت‌ها رسالت مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفدهم مرداد، روز خبرنگار، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با تبریک این روز به تمام خبرنگاران کشور، گفت: به خبرنگاران پارلمانی تبریک می‌گویم که  بار مضاعفی را به دوش می‌کشند. خبرنگاران در روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها و پایان دادن به بعضی از شایعه‌ها و تهمت‌ها رسالت مهمی دارند و باید به دنبال انعکاس حق و حقیقت در جامعه و شفاف سازی باشند. 

وی همچنین یاد شهدای خبرنگار دفاع مقدس را در ثبت اتفاقات جنگ تحمیلی گرامی داشت و بیان کرد: اگر این قشر خبرنگار نباشد، طبیعتاً شفافیت، نقد و انتقاد پذیری و اصلاح و حل مشکلات هم صورت نخواهد پذیرفت و آنها، حلقوم واقعی مردم در بیان مشکلاتشان هستند. 

قالیباف با بیان اینکه قانون اساسی، وظایف قوا را به صورت مستقل تصریح کرده است، اظهار کرد: اصل تفکیک قوا بسیار خوب و متقی است؛ حتما مشکلات مردم و پیشرفت و رشد جامعه امروز که با اولویت اقتصادی همراه است، نیازمند یک همدلی، همکاری، انسجام و فهم اولویت‌های مشترک است و حتی در برخی اوقات معتقدم برای حل مشکلات، روش‌های اجرا و رویکرد‌های مشترک می‌خواهیم.

رئیس مجلس یازدهم اظهار کرد: در شرایطی هستیم که محکوم به موفقیت هستیم و هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم. این بار سنگین به دوش دولت است و ما در مجلس در عین اینکه مکلفیم نقش نظارتی و قانون‌گذاری و ریل‌گذاری را هم انجام دهیم، حتماً با همدلی و همراهی کمک می‌کنیم. مردم توقع دارند هر سه قوه دست به دست هم دهیم. فکر می‌کنم دوستان خبرنگاران بسیار می‌توانند موثر باشند و از این جهت کمک کنند تا به این هم‌افزایی، روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها به حل مشکلات مردم و مشکلات جدی جامعه بپردازیم.

وی اضافه کرد: اگر جایی احساس می‌کنیم که مجلس، دولت یا قوه قضائیه از مسیر اصلی خود در حال فاصله گرفتن است و به حاشیه‌ها می‌رود، نقش خبرنگاران بسیار موثر است تا بتوانند یادآوری کنند و این رسالت بزرگی بر عهده همه است.

گفتنی است در دیدار قالیباف با خبرنگاران در حاشیه صحن علنی، وی دغدغه‌های خبرنگاران را شنید و در نهایت با آنها عکس یادگاری انداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار