قصه‌گویان برتر راه‌یافته به بخش ملی و منطقه‌ای هرمزگان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،برگزیدگان مرحله استانی راه‌یافته به مرحله ملی و منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان هرمزگان در سه بخش "مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها"، "زنان و مردان" و "دختران و پسران" معرفی شدند.

براساس رای داوران بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی متشکل از "عفت تفضلی، مریم احتشام و عاطفه جمال" در بخش ملی "سکینه فیروززاده" با قصه «قصه جیرجیرک»، "سلیمان کرم‌پور" با قصه «مرد و نامرد» و "فاطمه امیرمرادی" با قصه «پادشاه‌وحاتم طایی» به‌عنوان برگزیدگان بخش مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها معرفی کردند.


بیشتر بخوانید؛ 


همچنین در بخش زنان و مردان، داوران به قصه «مراد سونی» "خاتون سعدینی"، «گل پونه و آسمون» "شادی آزاد بشمنی" و «تولد یک قلب» "آناهیتا محلفی" رای مثبت داده و آن‌ها توانستند به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه یابند.

در بخش دختران و پسران نیز امسال "محمدامین سالاری" با قصه «صدای ساز سهراب»، "فاطمه‌زهرا احمدی فینی" با قصه «آسیاب بچرخ» و "یسنا حیدری" نیز با قصه «نقره ماهی» برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

در بخش «آیینی سنتی»، داوران جشنواره بیست و سوم، هیچ قصه‌گویی را به عنوان نفراول در بخش زنان و مردان حائز رتبه ندانستند و فقط "شهرزاد زارعی" مربی مرکز شماره چهار بندرعباس را با قصه «رستم و تهمینه» به عنوان نفر دوم بخش آیینی سنتی معرفی و این مربی خوش‌ذوق توانست به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه یابد.

همچنین در این بخش، داوران این دوره از جشنواره "کوثر شهدادی" با قصه «نبرد سهراب و گردآفرید» و "رایان شاهی" با قصه «ضحاک اهریمن» در بخش دختران و پسران را انتخاب کردند.

داوران مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان هرمزگان همچنین در بخش زنان و مردان، "مرضیه فیروزی" را با قصه «بخت بد» و "هدا کهوری‌نژاد" با قصه «بی‌بی دریا» از بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها شایسته تقدیر معرفی کردند.

در بخش شایسته تقدیر دختران و پسران نیز "فاطمه صالح‌زاده" با قصه «آن تری زی این تری زی» معرفی شد.

در هر بخش، تنها ٢نفر اول زنان و مردان ملی و آئینی سنتی و ٢نفر اول دختران و پسران ملی و آئینی سنتی وارد رقابت منطقه‌ای خواهند شد.

انتهای خبر /ز 

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.