سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد: تا زمانی که آتش بس و لغو محاصره صراحتا اعلام نشود تعیین فرستاده جدید سازمان ملل برای یمن معنا ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تا زمانی که آتش بس و لغو محاصره صراحتا اعلام نشود تعیین فرستاده جدید سازمان ملل برای یمن معنا ندارد. همچنین قبل از بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر به عنوان یک اولویت و ضرورت، گفتگو و مذاکره بی فایده است. متجاوزان باید بدانند که دشمنی و محاصره باعث ویرانی و درد و رنج ملت یمن شده است و اگر به این اقدامات خصمانه ادامه دهند هزینه زیادی پرداخت خواهند کرد.

روز جمعه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از انتصاب هانس گروندبرگ، دیپلمات سوئدی به عنوان فرستاده ویژه در یمن و جانشین مارتین گریفیتس که به عنوان معاون دبیرکل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امدادرسانی اضطراری فعالیت می‌کند، خبر داد.

پیش از این فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان با استقبال از انتصاب هانس گروندبرگ به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، بر حمایت مستمر ریاض از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران یمن تأکید کرد!

این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی و با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ کشور یمن را آماج حملات نظامی از زمین، دریا و هوا قرار داده است. این تجاوز نظامی تاکنون هیچ دستاوردی برای ریاض نداشته و تنها به ویرانی کشور یمن و کشته شدن هزاران غیرنظامی در این کشور منجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار