فرماندار مراغه:

رسانه‌ها در رعایت شیوه نامه‌های کرونایی در ایام محرم فرهنگ ساز باشند

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت:رسانه‌ها و خبرنگاران نقش اطلاع رسانی را در رعایت شیوه نامه‌های کرونایی در ایام محرم ایفا کرده و فرهنگ ساز باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیدعلی موسوی معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در همایش گرامیداشت روز خبرنگار در تالار عبدالقادر مراغی گفت: با توجه به نقش انکارناپذیر رسانه‌ها در مقابله با بیماری کرونا، محتواسازی و آگاه سازی برای پیشگیری و رعایت شیوه نامه‌های کرونایی در روز‌های اخیر به عنوان موج پنجم کرونا بیش از پیش حساس و ضروری است.

اوافزود: وضعیت کنونی کشور و این شهرستان قرمز و شکننده بوده و با وجود اینکه همه ما به عنوان شهروندان مراغه‌ای به حسینی بوددنمان می‌بالیم، باید با بهره گیری از ابزار‌های فرهنگی و رسانه‌ای در جهت اجرای صحیح شیوه نامه‌های کرونایی و فاصله گذاری اجتماعی در آیین‌های سوگواری حسینی تلاش کنیم.

اواضافه کرد: اگر در حال حاضر واکسیناسیون حدود ۲۲ درصدی در کشور انجام نمی‌شد، شاهد جان باختن بیش از یک هزار نفر در روز بودیم، اما با توجه به شیوع نوع دلتای بیماری کرونا، رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه در تجمعات عزاداری‌های حسینی باید مورد اهتمام قرار گیرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با بیان اینکه متاسفانه در برخی آیین‌های عزاداری، چون شاه حسین گویان شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، گفت: ایجاد حساسیت برای رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بهترین راهکار برای کاهش شیوع این بیماری است.

موسوی  گفت: همه ما عمری یا حسین (ع) و یازینب (س) گفته و برای شفای بیماران به ائمه معصومین (ع) دخیل بسته ایم، اما نباید عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موجب آسیب به حتی یک نفر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خبرنگاران ، رسانه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.