سرپرست پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت گفت: ۱۳۰ تقاضا به ما ارسال شده و تاکنون ۷ شرکت برای استقرار در پارک صنعت نفت تایید شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آیدین ختلان، سرپرست پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در پی تاسیس شرکت پارک نوآوری گفت: پارک فناوری صنعت نفت دومین پارک تقاضا محور کشور با گستره فعالیت در سراسر ایران است به همین دلیل پارک نوآوری از تمام پارک‌های صنعت نفت و گاز و واحد‌های فناور آن حمایت می‌کند.

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت توضیح داد: پارک همکار  از دیگر ابزارهای حمایتی  پارک نوآوری است در این ابزار، پارک همکار مرتبط و پارک همکار نیمه مرتبط تعریف شده است. شرکت هایی که در قسمت فناوری صنعت نفت فعال باشند، اگر توافق نامه امضا کنند از آن‌ها حمایت می‌کنیم. علاوه بر آن پارک‌های فناوری عمومی که شرکت‌های فعال در حوزه صنعت نفت دارند نیز بر اساس موافقت نامه‌ای که با آنها به امضا می‌رسانیم، در قالب پارک نیمه همکار از آنها حمایت خواهیم کرد.

او ادامه داد: فرایند پذیرش ما دو ماه است که آغاز شده، اما ما هیچ شرکتی را پذیرش نکردیم و تنها یک شرکت است که توانسته با موفقیت مراحل را طی و شرکت ملی گاز آن را پذیرش کند. تاکنون ۱۳۰ تقاضا به ما ارسال شده است که از این تعداد ۹ شرکت تایید اولیه شده‌اند و از این تعداد بعد از بررسی‌ها و ارزیابی‌ها ۷ شرکت برای استقرار در این پارک مورد تایید قرار گرفته‌‌اند.

ختلان درباره طراحی پذیرش اختصاصی در پارک نوآوری گفت: ما پذیرش اختصاصی را نیز طراحی کردیم که یکی از هدفمند‌ترین فرایند‌های تقاضای کار است. آن‌ها تقاضا را از طریق شرکت صاحب تقاضا مثل شرکت ملی نفت و گاز و ... در میان می‌گذارد و با یک رویداد ملی به هم رسانی فناورانه ما از درخواستشان مطلع می‌شویم و آن‌ها را وارد شرکت می‌کنیم.

او ادامه داد: از رویداد ما یک فناوری تولید شده است، این مسئله مهمی است که همواره مورد توجه است. ما در پی چند ماه اخیر توانستیم یک طرح ۶۰ میلیارد تومانی را در زمان فشرده به اتمام برسانیم.

در ادامه قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: ۱۶۰۰ میلیارد در حوزه نفت و گاز پتروشیمی در پارک خراسان فروش داشتیم. همکاری ما با این پارک نوآوری جدید به شدت بر مبنای فناوری و کاربردی است.

او ادامه داد: اصلی ترین حمایت از دانش بنیان، پشتیبانی از بازار آن است. ما برای صادرات باید تک تک شناسایی می‌کردیم اما حالا به راحتی بازارمان را به دست این پارک می‌سپاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار