امام جمعه بوشهر گفت:در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با توجه به شرایط کرونایی و گرمای هوا لازم است دستورهای بهداشتی به طور کامل مراعات شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست ائمه جمعه استان که به صورت تصویری برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام عنوان کرد: امام حسین (ع) شخصیتی است که پیامبر گرامی اسلامی (ص) ایشان را «زین السماوات و الارض» یعنی زینت آسمان‌ها و زمین خطاب می‌کردند.

او ادامه داد: اگر امام حسین (ع) و نهضت عاشورا نبود، از اسلام تنها اسمی می‌ماند و از محتوای آسمانی آن خبری نبود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به موضوع پایتخت قرآنی ایران، افزود: ابتدای سال با توجه به ایام انتخابات و نبود فعالیت کافی بر روی پایتخت قرآنی بودن استان بوشهر، لازم است از این به بعد بر روی این موضوع در حوزه ملی و استانی بیشتر فعالیت کنیم و مصوباتی که پیش از این تنظیم شده است هر چه زودتر در هر منطقه به همت ائمه جمعه اجرایی شوند.

صفایی بوشهری با اشاره به وضعیت حاد استان بوشهر در زمینه بیماری کرونا، عنوان کرد: این استان با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا، در شرایط بحرانی قرار دارد و به علت تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و کمبود نیروی درمان و اقلام دارویی و پزشکی، در روز‌های اخیر مذاکراتی با برخی مسئولین کشوری انجام گرفت که الحمدلله شرایط مقداری بهتر شد، اما با شرایط آرمانی خیلی فاصله داریم.


بیشتر بخوانید


او گفت: باید در نحوه مدیریت درمانی و بهداشتی کرونا، نوسازی فکر انجام گیرد که این وظیفه مسئولان است و از سوی دیگر مردم باید بهداشت را بیشتر مراعات کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به آغاز ماه محرم و برنامه‌های این ماه، بیان کرد: در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در شرایط کنونی و با توجه به گرمای هوا لازم است، دستورهای بهداشتی به طور کامل مراعات شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: ائمه جمعه ، محرم ، محرم 1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.